مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,815
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,088
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر توانمندسازی شناختی رایانه ای بر عملکرد حافظه فعال، توجه، توانایی زبان، توانایی دیداری فضایی و سلیس و روان بودن افراد سالمند

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 110

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تاثیر توانمندسازی شناختی رایانه ای بر عملکرد حافظه فعال, توجه, توانایی زبان, توانایی دیداری فضایی و سلیس و روان بودن افراد سالمند انجام شد. طرح پژوهشی حاضر از نوع طرح های آزمایشی بود که در آن عملکرد شناختی(حافظه فعال, توجه, زمان واکنش دیداری شنیداری) قبل و پس از ارایه توانمندسازی شناختی رایانه ای بر گروه آزمایشی به مدت 20 جلسه 30 دقیقه ای در طول 8 هفته, مورد بررسی قرار گرفت جامعه آماری این پژوهش سالمندان آسایشگاه خوبان تبریز با گستره سنی 60-65 سال بود. با توجه به طرح پژوهش آزمایشی تعداد نمونه شامل 30 نفر (15 نفر گروه آزمایشی, 15 نفر گروه کنترل) بود که از بین سالمندان به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب و به صورت تصادفی در دو گروه آزمایشی و کنترل جایگزین شده و آزمودنی های گروه کنترل با گروه آزمایشی همتاسازی شد. ابزارهای مورد استفاده در تحقیق حاضر تکالیف شناختی رایانه ای مرکز علوم مغز و شناخت و آزمایش شناختی آدن بروک, نسخه تجدید نظر شده بود. داده ها با استفاده از روش های آمار توصیفی مانند میانگین, انحراف استاندارد, فراوانی و نمودار توصیف و برای فرضیه های پژوهش با استفاده از روش تحلیل کواریانس تحلیل شد. یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که توانمندسازی شناختی رایانه ای بر عملکردهای شناختی (حافظه فعال, توجه, توانایی دیداری فضایی, توانایی زبانی, روان و سلیس بودن) تاثیرگذار است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    عطری ابراهیم پور، رعنا، باباپورخیرالدین، جلیل، و احمدی، محسن. (1392). تاثیر توانمندسازی شناختی رایانه ای بر عملکرد حافظه فعال, توجه, توانایی زبان, توانایی دیداری فضایی و سلیس و روان بودن افراد سالمند. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، 6(24)، 93-110. SID. https://sid.ir/paper/183659/fa

    Vancouver: کپی

    عطری ابراهیم پور رعنا، باباپورخیرالدین جلیل، احمدی محسن. تاثیر توانمندسازی شناختی رایانه ای بر عملکرد حافظه فعال, توجه, توانایی زبان, توانایی دیداری فضایی و سلیس و روان بودن افراد سالمند. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)[Internet]. 1392؛6(24):93-110. Available from: https://sid.ir/paper/183659/fa

    IEEE: کپی

    رعنا عطری ابراهیم پور، جلیل باباپورخیرالدین، و محسن احمدی، “تاثیر توانمندسازی شناختی رایانه ای بر عملکرد حافظه فعال, توجه, توانایی زبان, توانایی دیداری فضایی و سلیس و روان بودن افراد سالمند،” آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی)، vol. 6، no. 24، pp. 93–110، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/183659/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button