مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,132
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,208
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پرچم تبلیغاتی، زیر شاخه ای از گرافیک محیطی و کارکرد عناصر بصری آن

صفحات

 صفحه شروع 79 | صفحه پایان 90

چکیده

 پرچم های تبلیغاتی به عنوان شاخه ای از گرافیک محیطی نقش اساسی در سطح شهر ایفا می کنند. این رسانه های گرافیکی در کاربردهای مختلفی از جمله تبلیغ, معرفی, اطلاع رسانی و تزئین می باشند. همزمان طراحان گرافیک علاوه بر طراحی انواع اقلام گرافیک محیطی از قبیل بیلبوردها, تابلوهای سردرب فروشگاه ها و انواع پیکتوگرام ها, با ارائه الگویی صحیح و جامع در قالب پرچم های تبلیغاتی دست به خلق یک سیستم اطلاع رسان و تبلیغاتی زده اند که نیازهای افراد جامعه را در سطح شهر مرتفع می سازند. بدیهی است با رشد روزافزون تکنولوژی و ارتباطات در دنیای پیشرفته امروزی وجود چنین رسانه هایی در کنار سایر اقلام گرافیک محیطی لازم و ملزوم یکدیگرند. این عناصر گرافیکی همانند سایر آثار گرافیک از خصوصیات و ویژگی های خاصی بهره مندند و در طراحی آنها بایستی عناصر و کیفیات متعدد بصری مورد توجه قرار گیرند, عناصر و کیفیاتی از قبیل کادر, ترکیب بندی, رنگ و ... لازم به ذکر است که تعدادی از مهم ترین این عناصر و کیفیات بصری در طراحی پرچم های تبلیغاتی نقش دارند که توجه به آنها در امر طراحی و اجرای اینگونه پرچم ها موجبات رشد و بهبود در زیباسازی محیط شهر را باعث می شوند. با توجه به اهمیت این پرچم ها در حوزه گرافیک محیطی متاسفانه در مورد طراحی و نقش عناصر بصری در آنها تحقیق جامعی صورت نگرفته است و در چنین شرایطی, ارائه تعریفی جامع از عملکرد و نقش کاربردی آنها و در نهایت دستیابی به الگویی خاص و مشخص ضروری به نظر می رسد. لذا در این جستار در ابتدا به تعریفی از پرچم تبلیغاتی و انواع آن پرداخته شده است و سپس نقش آن به عنوان زیرشاخه ای از گرافیک محیطی مورد بررسی قرار گرفته است و نهایتا عناصر بصری در طراحی این اقلام گرافیک محیطی تحلیل شده اند. روش تحقیق در این پژوهش تاریخی بوده و شیوه جمع آوری اطلاعات, اسنادی و براساس مطالعه کتابخانه ای بوده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صلواتی، مرجان. (1392). پرچم تبلیغاتی, زیر شاخه ای از گرافیک محیطی و کارکرد عناصر بصری آن. نقش مایه، 5(15)، 79-90. SID. https://sid.ir/paper/184136/fa

    Vancouver: کپی

    صلواتی مرجان. پرچم تبلیغاتی, زیر شاخه ای از گرافیک محیطی و کارکرد عناصر بصری آن. نقش مایه[Internet]. 1392؛5(15):79-90. Available from: https://sid.ir/paper/184136/fa

    IEEE: کپی

    مرجان صلواتی، “پرچم تبلیغاتی, زیر شاخه ای از گرافیک محیطی و کارکرد عناصر بصری آن،” نقش مایه، vol. 5، no. 15، pp. 79–90، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/184136/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button