مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

682
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

581
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی اثر آموزش دانشجویان بر میزان دانش، نگرش، دسترسی به منابع و اعتماد به منابع در زمینه دندانپزشکی مبتنی بر شواهد (EBD) و تداوم آن دردانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال 1395

صفحات

 صفحه شروع 136 | صفحه پایان 144

چکیده

 سابقه و هدف: دندانپزشکی مبتنی بر شواهد ((EBD رویکردجدیدی برای حفظ سلامت و بهداشت دهان می باشد که نیازمند تلفیق مناسب شواهد علمی, تشخیص ها, مهارت های کلینیکی دندانپزشک و همچنین نیازها و الویت های درمانی بیمار است.هدف از این مطالعه بررسی اثر آموزش برمیزان دانش,نگرش, دسترسی و اعتماد به منابع دانشجویان در زمینه دندانپزشکی مبتنی بر شواهد (EBD) و تداوم آن بود.مواد وروش ها: این تحقیق, توصیفی – مقطعی بوده و روش نمونه گیری آن بصورت سرشماری و بر روی 250 دانشجوی دندانپزشکی انجام شد. پرسشنامه شامل چهار بخش بررسی دانش,نگرش, دسترسی و اعتماد به منابع بود. درزمینه EBD بود ودربین 310نفر از دانشجویان دندانپزشکی ترم های 11, 9, 7, 5 توزیع شد و 250نفر از دانشجویان به آن پاسخ دادند. اطلاعات توسط آزمون کروسکال والیس مورد قضاوت آماری قرار گرفت و عوامل مرتبط شامل سن,جنس, معدل و ترم تحصیلی مورد بررسی قرار گرفتند. یافته ها: نمره دانش 2.17±1.7 از حداکثر ممکن 10 (دانش ضعیف), رتبه نگرش 32±4.3 از حداکثر نمره 50 (نگرش متوسط),رتبه دسترسی 24.9±5 از حداکثر ممکن 45 (متوسط) و رتبه اعتماد به منابع 15.3±4.2 از حداکثر ممکن 30 (متوسط) بود. با افزایش ترم, دانش دانشجویان افزایش معنی داری یافت. (p<0.005) ولی بر نگرش, دسترسی و اعتماد به منابع تغییر معنی داری نکرد. (p<0.2) و میانگین نمره دسترسی و اعتماد به منابع دانشجویان پسر به طور معنی داری از دانشجویان دختر بیشتر بود. (p=0.003).نتیجه گیری: به نظر می رسد که دانشجویان مورد بررسی دانش ضعیفی در مورد EBD داشته و نگرش, دسترسی و اعتماد به منابع متوسطی دارند و آموزش این واحد درسی, تاثیر زیادی روی این شاخص ها نداشته یا تاثیر آن کم بوده است و بهتر است تغییراتی در نحوه ارائه و محتوا و پیگیری بیشتر در ترم های بعدی و همچنین عملیاتی نمودن این مبحث در بخش های بالینی صورت گیرد.در این خصوص انجام اقداماتی برای توجه بیشتر به آموزش مبحث EBD در دانشکده دندانپزشکی آزاد اسلامی توصیه گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مروئی میلان، عزیز، وطن پور، مهدی، و شاهسواری، فاطمه. (1397). بررسی اثر آموزش دانشجویان بر میزان دانش, نگرش, دسترسی به منابع و اعتماد به منابع در زمینه دندانپزشکی مبتنی بر شواهد (EBD) و تداوم آن دردانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال 1395. تحقیق در علوم دندانپزشکی، 15(3 (پیاپی 57) )، 136-144. SID. https://sid.ir/paper/184554/fa

    Vancouver: کپی

    مروئی میلان عزیز، وطن پور مهدی، شاهسواری فاطمه. بررسی اثر آموزش دانشجویان بر میزان دانش, نگرش, دسترسی به منابع و اعتماد به منابع در زمینه دندانپزشکی مبتنی بر شواهد (EBD) و تداوم آن دردانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال 1395. تحقیق در علوم دندانپزشکی[Internet]. 1397؛15(3 (پیاپی 57) ):136-144. Available from: https://sid.ir/paper/184554/fa

    IEEE: کپی

    عزیز مروئی میلان، مهدی وطن پور، و فاطمه شاهسواری، “بررسی اثر آموزش دانشجویان بر میزان دانش, نگرش, دسترسی به منابع و اعتماد به منابع در زمینه دندانپزشکی مبتنی بر شواهد (EBD) و تداوم آن دردانشکده دندانپزشکی دانشگاه آزاد اسلامی تهران در سال 1395،” تحقیق در علوم دندانپزشکی، vol. 15، no. 3 (پیاپی 57) ، pp. 136–144، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/184554/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا