Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

10,257
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,608
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سطح اضطراب در دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس شهر گرگان

صفحات

 صفحه شروع 30 | صفحه پایان 34

کلیدواژه

چکیده

 سابقه و هدف: اضطراب از اختلالات مهم بهداشت روانی کودکان و نوجوانان است که متاثر از عوامل درونی و محیطی مختلف است. این مطالعه با هدف بررسی مقایسه ای سطح اضطراب در کودکان دبستانی شهرگرگان انجام شده است.مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی, 745 دانش آموز دختر و پسر مقطع ابتدایی مدارس دولتی و غیرانتفاعی شهرگرگان با روش نمونه گیری ترکیبی (طبقه ای و خوشه ای) انتخاب شدند. برای جمع آوری داده ها, از پرسشنامه 38 سوالی مقیاس اضطراب کودکان اسپنس (SCAS) استفاده شد و داده های حاصل نیز با استفاده از نرم افزار آماری SPSS 21, آزمون های کای دو و تی تست آنالیز گردید. مقادیرP  کمتر از 0.05 به عنوان سطح معناداری درنظرگرفته شد.یافته ها: اختلالات اضطرابی در جامعه مورد بررسی, 14.5 درصد بوده و از این میان, وسواس 18 و فوبیای اجتماعی 17.6 و اضطراب جدایی 17.6 درصد, شایع ترین اختلال و ترس از فضای باز 11 درصد نیز کمترین شیوع را داشت. نمره کل مقیاس اضطراب کودکان اسپنس برای نمونه های مورد بررسی, 12.72±22.74 بود. همچنین, شیوع اختلالات اضطرابی در دانش آموزان با مادران غیرشاغل با میزان تحصیلات پایین تر, در جنس دختر, در خانواده هایی با فرزندان کمتر و دانش آموزان مدارس دولتی بیشتر بود.نتیجه گیری: اختلالات اضطرابی, شایع ترین اختلال اضطرابی در کودکا ن و نوجوانان است که تاثیر بسزایی در عملکرد و کارایی آنها دارد و این مطالعه نیز تاییدی است بر این نکته که شناسایی و درمان به موقع این اختلال باید از فعالیت های مهم متخصصین بهداشت روان کودکان باشد. مدارس ابتدایی بهترین مکان برای شروع غربالگری این کودکان و کمک به آنها است.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

درخشان پور، فیروزه، ایزدیار، حمیده، شاهینی، نجمه، و وکیلی، محمدعلی. (1395). بررسی سطح اضطراب در دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس شهر گرگان. پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)، 21(1 (پی در پی 109))، 30-34. SID. https://sid.ir/paper/18556/fa

Vancouver: کپی

درخشان پور فیروزه، ایزدیار حمیده، شاهینی نجمه، وکیلی محمدعلی. بررسی سطح اضطراب در دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس شهر گرگان. پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)[Internet]. 1395؛21(1 (پی در پی 109)):30-34. Available from: https://sid.ir/paper/18556/fa

IEEE: کپی

فیروزه درخشان پور، حمیده ایزدیار، نجمه شاهینی، و محمدعلی وکیلی، “بررسی سطح اضطراب در دانش آموزان مقطع ابتدایی مدارس شهر گرگان،” پژوهنده (researcher bulletin of medical sciences)، vol. 21، no. 1 (پی در پی 109)، pp. 30–34، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/18556/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا