Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,726
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,074
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه دانش و صناعت بومی در آموزش معماری امروز

صفحات

 صفحه شروع 17 | صفحه پایان 36

چکیده

 یکی از پارامترهای مهم هر معماری, تکنیک یا فرایند ساخت آن است. هر معماری متناسب با شخصیت یا هویت خود, دارای یک روش, تکنیک و پروسه خاص است, ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و یکسان شدن جزئیات و تکنیک های ساخت, همچنین استاندارد شدن بسیاری از تجهیزات این تفاوت ها از بین رفته و سیمای مناطق مختلف یکسان ساخته می شود.بخش قابل توجهی از این مشکلات به آموزش معماری, تربیت معماران و متخصصان این رشته مربوط است و بی تردید قسمتی از این آموزش و تربیت به بخش آموزش تکنولوژی مربوط است زیرا نظام تکنولوژی طوری تعریف و تنظیم شده است که در برابر خصیصه های فرهنگی و محلی, حساسیت چندانی نداشته باشد. در نتیجه با توجه به تاثیر تکنولوژی بر سیستم های فرهنگی و در اینجا معماری, قطعا درنگ و تعمق بیشتری به خصوص در حوزه آموزش معماری مورد نیاز است.این مقاله جست و جویی است برای اتخاذ رویکردی مناسب در خصوص ماهیت تکنولوژی و مساله آن در محتوای برنامه های آموزشی رشته معماری که هم اکنون در کشور ما به اجرا گذاشته می شود. بدین منظور این مقاله شامل دو بخش: بخش اول آفت شناسی و نقد و بررسی سرفصل موجود بر اساس هدف مقاله و بخش دوم در جستجوی ارائه راهکار مناسب جهت حل مساله در سه حوزه: 1. محتوای سرفصل 2. رویکرد آموزشی و 3. طراحی فضای آموزشی می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    مهدوی پور، حسین، و جعفری، عاطفه. (1391). جایگاه دانش و صناعت بومی در آموزش معماری امروز. مسکن و محیط روستا، 31(137)، 17-36. SID. https://sid.ir/paper/186131/fa

    Vancouver: کپی

    مهدوی پور حسین، جعفری عاطفه. جایگاه دانش و صناعت بومی در آموزش معماری امروز. مسکن و محیط روستا[Internet]. 1391؛31(137):17-36. Available from: https://sid.ir/paper/186131/fa

    IEEE: کپی

    حسین مهدوی پور، و عاطفه جعفری، “جایگاه دانش و صناعت بومی در آموزش معماری امروز،” مسکن و محیط روستا، vol. 31، no. 137، pp. 17–36، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186131/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی

  • ثبت نشده است.





  • بازگشت به بالا