مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,821
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

497
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی کیفیت خدمات جهانگردی در واحدهای اقامتی و هتل های شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 44

چکیده

 همانطور که می دانیم جهانگردی گسترده ترین صنعت خدماتی است و به طور مسلم در آینده با سرعتی بیش از گذشته و امروز گسترش خواهد یافت. تردیدی نیست که همه کشورهای جهان در رقابتی تنگاتنگ در پی بهره گیری از مزایای اقتصادی, اجتماعی, فرهنگی و ..., به ویژه دریافت سهم بیشترین از درآمد و بالابردن سطح اشتغال ناشی از بهینه سازی این صنعت خدماتی در کشورهای متبوع خود هستند. اما این باور نیز وجود دارد که موفقیت های جهانگردی را نمی توان تنها به اتکای اعداد و ارقام سنجید, بلکه باید آن را با توجه به بهبود کیفیت زندگی و حفظ فیزیکی محیط ارزیابی کرد. بی تردید مسایل مربوط به کیفیت, که آینده جهانگردی در گرو آن است, در کانون و قلب پایداری قرار دارد. بهبود کیفیت می بایست در همه عرصه ها و ارکان و اجزای تشکیل دهنده جهانگردی ایجاد شود. بنابراین ابتدا باید شرایط و وضعیت موجود بررسی شود, تا معیارهای لازم, جهت تجزیه و تحلیل نقاط ضعف و قوت, تهدیدها و فرصت ها فراهم گردد. بدین منظور پژوهش حاضر به بررسی کیفیت واحدهای اقامتی شهر شیراز با استفاده از مدل سروایمپرف پرداخته است. روش تحقیق توصیفی – تحلیل و روش جمع آوری داده ها, کتابخانه ای – میدانی می باشد حجم نمونه آماری 293 نفر از گردشگران داخلی بودند که با استفاده از روش آماری و مدل کولران به دست آمد و اطلاعات با استفاده از مدل سروایمپرف در هفت بعد امنیت, اغذیه و نوشابه, سیستم اداری و پذیرش, اتاق ها و فضای داخلی هتل, محل هتل و فضای پیرامونی, تفریحی و رفاهی جمع آوری گردید. با توجه به اهداف پژوهش جهت تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی و آمار استنباطی استفاده گردید. نتایج نشان می دهد که در مورد هیچ کدام از ابعاد هفت گانه کیفیت خدمات, خدمات ارایه شده در هتل های شیراز, نتوانسته است به سطح انتظارات گردشگران پاسخ دهد یا از آن فراتر رود و همواره کیفیت درک شده از خدمت از کیفیت مورد انتظار کمتر بوده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مستوفی الممالکی، رضا، و فرمانی، سکینه. (1388). ارزیابی کیفیت خدمات جهانگردی در واحدهای اقامتی و هتل های شهر شیراز. جغرافیا و مطالعات محیطی، 1(2)، 35-44. SID. https://sid.ir/paper/186418/fa

    Vancouver: کپی

    مستوفی الممالکی رضا، فرمانی سکینه. ارزیابی کیفیت خدمات جهانگردی در واحدهای اقامتی و هتل های شهر شیراز. جغرافیا و مطالعات محیطی[Internet]. 1388؛1(2):35-44. Available from: https://sid.ir/paper/186418/fa

    IEEE: کپی

    رضا مستوفی الممالکی، و سکینه فرمانی، “ارزیابی کیفیت خدمات جهانگردی در واحدهای اقامتی و هتل های شهر شیراز،” جغرافیا و مطالعات محیطی، vol. 1، no. 2، pp. 35–44، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186418/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button