مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,622
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,823
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

الگوی ساختاری رابطه جو مدرسه و خودکارآمدی جمعی با خودکارآمدی شخصی معلمان مدارس ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 114

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تدوین مدل خودکارآمدی شخصی معلم از روی متغیرهای اجتماعی جو مدرسه و خودکارآمدی جمعی معلمان انجام شد. در این پژوهش, 255 معلم از مدارس ابتدایی شهرستان بجستان, به روش نمونه گیری چند مرحله ای انتخاب شدند. ابزارهای مورد استفاده در این پژوهش, مقیاس احساس کارآمدی معلمان (فرم کوتاه), شاخص جو مدرسه و مقیاس باور کارآمدی جمعی معلم بود. یافته های پژوهش نشان داد مدل پیشنهادی برازش مناسبی با داده ها داشت. مطابق با این مدل, مسیر غیر مستقیم جو مدرسه به خودکارآمدی شخصی معلم از طریق خودکارآمدی جمعی معلم, مثبت و معنی دار بود. همچنین مسیرهای مستقیم خودکارآمدی جمعی معلم به خودکارآمدی شخصی معلم و جو مدرسه به خودکارآمدی جمعی معلم, مثبت و معنی دار بود. یافته های پژوهش حاضر نشان دهنده اهمیت نقش میانجی خودکارآمدی جمعی معلمان در رابطه بین جو مدرسه و کارآمدی شخصی آنان است و لزوم توجه به فعالیت های گروهی معلمان مدرسه را نمایان می سازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ویس کرمی، حسنعلی، قدم پور، عزت اله، و متقی نیا، محمدرضا. (1395). الگوی ساختاری رابطه جو مدرسه و خودکارآمدی جمعی با خودکارآمدی شخصی معلمان مدارس ابتدایی. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، 23(1 (پیاپی 15))، 95-114. SID. https://sid.ir/paper/186551/fa

    Vancouver: کپی

    ویس کرمی حسنعلی، قدم پور عزت اله، متقی نیا محمدرضا. الگوی ساختاری رابطه جو مدرسه و خودکارآمدی جمعی با خودکارآمدی شخصی معلمان مدارس ابتدایی. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1395؛23(1 (پیاپی 15)):95-114. Available from: https://sid.ir/paper/186551/fa

    IEEE: کپی

    حسنعلی ویس کرمی، عزت اله قدم پور، و محمدرضا متقی نیا، “الگوی ساختاری رابطه جو مدرسه و خودکارآمدی جمعی با خودکارآمدی شخصی معلمان مدارس ابتدایی،” دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، vol. 23، no. 1 (پیاپی 15)، pp. 95–114، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186551/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا