مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,432
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

4,409
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر روش آموزش چندحسی فرنالد و تمرین و تکرار در بهبود اختلال ویژه یادگیری خواندن دانش آموزان ابتدایی

صفحات

 صفحه شروع 169 | صفحه پایان 190

چکیده

 هدف از این پژوهش, مقایسه روش چندحسی فرنالد و روش تمرین و تکرار در بهبود اختلال ویژه یادگیری دانش آموزان دارای اختلال خواندن است. این پژوهش از نوع شبه آزمایشی با گروه گواه و انتصاب تصادفی با پیش آزمون و پس آزمون است. نمونه شامل 39 دانش آموز (18 پسر و 21 دختر) بود که بصورت تصادفی ساده از میان دانش آموزان دارای اختلال ویژه یادگیری خواندن پایه سوم ابتدایی شهر جوانرود, در سال تحصیلی 86-85 انتخاب شدند. آزمودنی ها بطور مساوی در سه گروه (آموزش با روش چندحسی فرنالد, تمرین و تکرار و گروه گواه) قرار گرفتند و از نظر هوشبهر, جنس, تحصیلات والدین و آموزش رسمی در مدارس عادی همتا شدند. نتایج تحلیل کواریانس چندمتغیری نمرات پس آزمون در آزمون خواندن پژوهشگر ساخت, بیانگر تفاوت معنی دار میان گروه ها است. نتایج تحلیل کواریانس یکراهه و آزمون تعقیبی توکی نشان داد که روش آموزش چندحسی فرنالد موجب بهبود عملکرد دانش آموزان دارای اختلال خواندن نسبت به گروه تمرین و تکرار در خواندن شفاهی (p<0.001), سرعت خواندن شفاهی (p<0.001), خواندن خاموش (p<0.05), خواندن لغات خارج از متن (p<0.001) و سرعت خواندن لغات خارج از متن (p<0.001) شد. عملکرد گروه تحت آموزش تمرین و تکرار نیز در خواندن شفاهی (p<0.01) و خواندن لغات خارج از متن (p<0.001) بهتر از گروه کنترل بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    محمدی، فرهاد، کرمی، جهانگیر، و هاشمی، تورج. (1390). تاثیر روش آموزش چندحسی فرنالد و تمرین و تکرار در بهبود اختلال ویژه یادگیری خواندن دانش آموزان ابتدایی. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، 18(1)، 169-190. SID. https://sid.ir/paper/186625/fa

    Vancouver: کپی

    محمدی فرهاد، کرمی جهانگیر، هاشمی تورج. تاثیر روش آموزش چندحسی فرنالد و تمرین و تکرار در بهبود اختلال ویژه یادگیری خواندن دانش آموزان ابتدایی. دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)[Internet]. 1390؛18(1):169-190. Available from: https://sid.ir/paper/186625/fa

    IEEE: کپی

    فرهاد محمدی، جهانگیر کرمی، و تورج هاشمی، “تاثیر روش آموزش چندحسی فرنالد و تمرین و تکرار در بهبود اختلال ویژه یادگیری خواندن دانش آموزان ابتدایی،” دست آوردهای روانشناختی (علوم تربیتی و روان شناسی)، vol. 18، no. 1، pp. 169–190، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186625/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button