Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,260
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

834
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش سرمایه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی بر نابرابری آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 213 | صفحه پایان 232

چکیده

 هدف تحقیق: طبق گزارش های سالانه وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پروش استان خوزستان, بسیاری از مناطق آموزشی استان خوزستان از نظر شاخص های توسعه یافتگی علمی و آموزشی در سطح پایین تری نسبت به دیگر مناطق کشور قرار دارد. تحقیق حاضر با هدف ((بررسی عوامل اجتماعی موثر بر نابرابری آموزشی از دیدگاه معلمان استان خوزستان)) صورت پذیرفته است. روش تحقیق: روش تحقیق حاضر ((پیمایش)) است. از این رو, ابزار جمع آوری اطلاعات ((پرسشنامه)), جامعه آماری ((معلمان مقطع ابتدایی و متوسطه اول استان خوزستان)), روش نمونه گیری ((خوشه ای)), تعداد افراد نمونه ((381 نفر)), روش تجزیه و تحلیل اطلاعات ((نرم افزار 20 Spss)) و محدوده زمانی و مکانی تحقیق ((دوره های تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول مناطق آموزش و پرورش استان خوزستان در سال های1390-1391 و 1391-1392)) می باشد. نتایج تحقیق: میان متغیرهای مستقل سرمایه فرهنگی فرزندان, سرمایه فرهنگی والدین, سرمایه اجتماعی فرزندان, سرمایه اجتماعی والدین, سرمایه اقتصادی فرزندان, سرمایه اقتصادی والدین با متغیر وابسته نابرابری آموزشی دانش آموزان همبستگی معنادار و منفی وجود دارد. همچنین نتایج حاصل از رگرسیون چند متغیره با روش گام به گام نشان می دهد که از میان متغیرهای مستقل, متغیرهای سرمایه فرهنگی فرزندان, سرمایه اجتماعی فرزندان, سرمایه اجتماعی والدین و سرمایه اقتصادی والدین (422/0= R2) واریانس متغیر وابسته نابرابری آموزشی دانش آموزان را تبیین می کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حسین زاده، علی حسین، و مومبینی، محمدعلی. (1397). بررسی نقش سرمایه های فرهنگی, اجتماعی, اقتصادی بر نابرابری آموزشی. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 6 (سال 25)(2 )، 213-232. SID. https://sid.ir/paper/186683/fa

    Vancouver: کپی

    حسین زاده علی حسین، مومبینی محمدعلی. بررسی نقش سرمایه های فرهنگی, اجتماعی, اقتصادی بر نابرابری آموزشی. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1397؛6 (سال 25)(2 ):213-232. Available from: https://sid.ir/paper/186683/fa

    IEEE: کپی

    علی حسین حسین زاده، و محمدعلی مومبینی، “بررسی نقش سرمایه های فرهنگی, اجتماعی, اقتصادی بر نابرابری آموزشی،” علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 6 (سال 25)، no. 2 ، pp. 213–232، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186683/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا