Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,411
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

976
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان بر حسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی با کنترل هوش

صفحات

 صفحه شروع 93 | صفحه پایان 112

چکیده

 هدف این تحقیق مقایسه عملکرد دانش آموزان پایه اول در دروس علوم, ریاضی, بخوانیم و بنویسیم, و معدل این دروس برحسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی با کنترل هوش می باشد. جامعه آماری تحقیق را دانش آموزان پایه اول ابتدایی نواحی پنجگانه سازمان آموزش و پرورش شهر تبریز در سال تحصیلی 84-85 تشکیل دادند. نمونه گیری تصادفی چندمرحله ای بود. برای نمونه گیری از هر ناحیه آموزش و پرورش 6 مدرسه پسرانه و 6 مدرسه دخترانه و در کل 60 مدرسه و از هر مدرسه یک کلاس پایه اول و از هر کلاس دو دانش آموز که دوره آموزش های پیش دبستانی را گذرانده و دو دانش آموز که این دوره را طی نکرده بودند, انتخاب شد و در کل 240 دانش آموز پایه اول در این تحقیق شرکت کردند. از آزمون های هماهنگ در دروس ریاضی, علوم, بخوانیم بنویسیم, معدل این دروس, آزمون ریون رنگی مخصوص کودکان استفاده گردید. روش آماری به کار رفته جهت تجزیه و تحلیل نتایج, تحلیل کواریانس (ANCOVA) می باشد. نتایج به دست آمده نشان داد که با کنترل هوش, بین عملکرد دانش آموزان در دروس ریاضی, علوم, بخوانیم و بنویسیم و معدل این دروس برحسب آموزش های پیش دبستانی در p<0.05 تفاوت معنادار وجود دارد. با کنترل هوش, بین عملکرد تحصیلی دانش آموزان در دروس ریاضی, علوم, معدل این دروس برحسب جنسیت تفاوت معنادار وجود ندارد. بین نمره های درس بخوانیم و بنویسیم بر حسب جنسیت در p<0.05 تفاوت معنادار وجود دارد و میانگین نمره های دختران بیشتر از پسران است. اما بین معدل دانش آ موزان پایه اول برحسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی اثر تعاملی معنادار مشاهده نشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    سپاسی، حسین، و شهنی ییلاق، منیجه. (1388). مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان بر حسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی با کنترل هوش. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 5(2)، 93-112. SID. https://sid.ir/paper/186688/fa

    Vancouver: کپی

    سپاسی حسین، شهنی ییلاق منیجه. مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان بر حسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی با کنترل هوش. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1388؛5(2):93-112. Available from: https://sid.ir/paper/186688/fa

    IEEE: کپی

    حسین سپاسی، و منیجه شهنی ییلاق، “مقایسه عملکرد تحصیلی دانش آموزان پایه اول دبستان بر حسب جنسیت و آموزش های پیش دبستانی با کنترل هوش،” علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 5، no. 2، pp. 93–112، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186688/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا