مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,932
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

913
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نیازسنجی برای تدوین برنامه درس مهارت های زندگی در دوره متوسطه نظری

صفحات

 صفحه شروع 113 | صفحه پایان 136

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف نیازسنجی برای تدوین برنامه درس مهارت های زندگی در دوره متوسطه نظری و بر اساس مدل تحقیقاتی «کلاین» انجام گرفته است .عمده ترین یافته های پژوهش از این قرار است: 1- از دیدگاه متخصصان تعلیم و تربیت, تناسب اهداف با نیازهای دانش آموزان, وجود ارتباط منطقی بین انواع محتوا, انتخاب فعالیت های یادگیری بر اساس آمادگی دانش آموزان, انتخاب روش های تدریس فعال, و ارزشیابی بر اساس مشارکت و همکاری معلم و دانش آموزان در برنامه درسی مهارت های زندگی حایز بیش ترین درجه اهمیت بودند. 2- از دیدگاه معلمان, طراحی اهداف بر اساس نیازهای دانش آموزان, تناسب محتوا با توانایی های یادگیری دانش آموزان, به کارگیری روش های تدریس فعال و مفید واقع شدن خود ارزیابی در برنامه درسی مهارت های زندگی در اولویت های نخست بودند. 3- از دیدگاه دانش آموزان تناسب فعالیت های یادگیری با معلومات و تجارب فعلی دانش آموزان, به کارگیری روش های تدریس فعال, مفید واقع شدن خود ارزیابی در برنامه درسی مهارت های زندگی از بیش ترین درجه اهمیت برخوردارند. 4- از دیدگاه هر سه گروه مورد مطالعه, فعالیت دانش آموزان در گروه های کوچک, مدیریت زمان جلسات و مفید واقع شدن فضاهای آموزشی خارج از مدرسه در برنامه مهارت های زندگی از اهمیت بیشتری برخوردارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خسروی، رحمت اله، فتحی واجارگاه، کوروش، و عارفی، محبوبه. (1388). نیازسنجی برای تدوین برنامه درس مهارت های زندگی در دوره متوسطه نظری. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 5(2)، 113-136. SID. https://sid.ir/paper/186689/fa

    Vancouver: کپی

    خسروی رحمت اله، فتحی واجارگاه کوروش، عارفی محبوبه. نیازسنجی برای تدوین برنامه درس مهارت های زندگی در دوره متوسطه نظری. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1388؛5(2):113-136. Available from: https://sid.ir/paper/186689/fa

    IEEE: کپی

    رحمت اله خسروی، کوروش فتحی واجارگاه، و محبوبه عارفی، “نیازسنجی برای تدوین برنامه درس مهارت های زندگی در دوره متوسطه نظری،” علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 5، no. 2، pp. 113–136، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186689/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button