مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,400
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

847
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و روش تدریس دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 58

چکیده

 هدف اصلی این پژوهش بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و روش تدریس دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان است. روش انجام این پژوهش توصیفی-همبستگی است. به منظور گردآوری داده ها از دو پرسش نامه محقق ساخته ذهنیت فلسفی و روش تدریس استفاده شد. نمونه آماری مشتمل بر 90 نفر از دبیران و 300 نفر از دانش آموزان مدارس متوسطه شهر اصفهان در سال 87-1386 بود که از طریق نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی و از طریق نرم افزار SPSS انجام پذیرفت. نتایج نشان داد بین ذهنیت فلسفی و ابعاد آن شامل جامعیت, تعمق و انعطاف پذیری با روش تدریس دبیران همبستگی معناداری وجود دارد. هم چنین بین ذهنیت فلسفی و روش تدریس دبیران بر اساس متغیرهای جنسیت, رشته تحصیلی, مدرک تحصیلی و سابقه خدمت نیز همبستگی معناداری مشاهده شد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    شهبازی دستجردی، راحله، و میرشاه جعفری، سیدابراهیم. (1388). بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و روش تدریس دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 5(2)، 41-58. SID. https://sid.ir/paper/186690/fa

    Vancouver: کپی

    شهبازی دستجردی راحله، میرشاه جعفری سیدابراهیم. بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و روش تدریس دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1388؛5(2):41-58. Available from: https://sid.ir/paper/186690/fa

    IEEE: کپی

    راحله شهبازی دستجردی، و سیدابراهیم میرشاه جعفری، “بررسی رابطه بین ذهنیت فلسفی و روش تدریس دبیران مدارس متوسطه شهر اصفهان،” علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 5، no. 2، pp. 41–58، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186690/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button