مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,226
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

826
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی و تحلیل فلسفه آموزشی مربیان آموزش بزرگسالان استان یزد

صفحات

 صفحه شروع 3 | صفحه پایان 26

کلیدواژه

آموزش بزرگسالان (آندراگوژی)Q3

چکیده

 هدف از مقاله حاضر, شناسایی و تحلیل فلسفه آموزشی آموزشیاران نهضت سوادآموزی استان یزد است. روش تحقیق در این مطالعه روش توصیفی پیمایشی است. جامعه تحقیق شامل 410 آموزشیار شاغل در ده شهرستان استان یزد در سال 86-1385 بود که با استفاده از روش تمام شماری, پرسشنامه فلسفه آموزش بزرگسالان (PAEI) بین همه آنها توزیع گردید و از این میان 322 مورد عودت داده شد. داده های گردآوری شده با استفاده از آزمون تحلیل واریانس با اندازه های تکراری تجزیه و تحلیل گردید. نتایج تحقیق نشان داد که بین نمره های آموزشیاران در گرایش به مکاتب فلسفی تفاوت معنی داری وجود دارد. بیش ترین وابستگی فکری و عاطفی آموزشیاران به فلسفه پیشرفت گرایی و رفتارگرایی و کم ترین وابستگی فکری و عاطفی آنها به فلسفه لیبرالیزم سنتی (محافظه کارانه) است. عامل های مدرک تحصیلی, شهر محل سکونت و اثر متقابل مدرک تحصیلی و شهر محل سکونت تفاوت معنی داری را در گرایش آموزشیاران به فلسفه های آموزشی ایجاد نمی کنند. در نهایت پیشنهادهایی برای بهبود عملکرد این آموزشیاران ارایه شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زندوانیان، احمد، صفایی مقدم، مسعود، پاک سرشت، محمدجعفر، و سپاسی، حسین. (1388). شناسایی و تحلیل فلسفه آموزشی مربیان آموزش بزرگسالان استان یزد. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 5(3)، 3-26. SID. https://sid.ir/paper/186703/fa

    Vancouver: کپی

    زندوانیان احمد، صفایی مقدم مسعود، پاک سرشت محمدجعفر، سپاسی حسین. شناسایی و تحلیل فلسفه آموزشی مربیان آموزش بزرگسالان استان یزد. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1388؛5(3):3-26. Available from: https://sid.ir/paper/186703/fa

    IEEE: کپی

    احمد زندوانیان، مسعود صفایی مقدم، محمدجعفر پاک سرشت، و حسین سپاسی، “شناسایی و تحلیل فلسفه آموزشی مربیان آموزش بزرگسالان استان یزد،” علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 5، no. 3، pp. 3–26، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186703/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button