Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,195
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

9,421
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

نقش آموزش پیش دبستانی در یادگیری مهارت های روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی

صفحات

 صفحه شروع 117 | صفحه پایان 138

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش پیش دبستانی بر مهارت های روانی - حرکتی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان سال اول, دوم و سوم ابتدایی است. پژوهش حاضر, یک پژوهش پس رویدادی (علی - مقایسه ای) است که در آن, آزمون مهارت های روانی - حرکتی لینکلن - ازرتسکی و پرسشنامه رفتار سازشی بر روی 320 دانش آموز کلاس های اول, دوم و سوم دبستان (که 160 نفر از آنان آموزش پیش دبستانی دیده و 160 نفر فاقد آموزش پیش دبستانی بودند و از سه منطقه شمال, جنوب و مرکز تهران به صورت نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شده بودند) اجرا گردید؛ و نتایج آن مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته های این پژوهش نشان داد که بین دو گروه آموزش دیده و آموزش ندیده در متغیر مهارت های روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی, به طور کلی تفاوت معنادار وجود نداشت. نتایج پژوهش حاضر تایید کننده این نظر است که نمی توان کودکان را به این امید که صرفا تجربه پیش دبستانی در تحول روانی - حرکتی و سازگاری اجتماعی آن ها تاثیر مثبت دارد, به مراکز پیش دبستانی فرستاد؛ بلکه شاید کیفیت برنامه های این مراکز, شخصیت و نحوه ارتباط معلم, فضای مرکز, و میزان تجربه پیش دبستانی است که در این قلمرو اهمیت دارد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حمیدپور، حسن، حسینایی، علی، و پژوهنده، علی. (1388). نقش آموزش پیش دبستانی در یادگیری مهارت های روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 5(3)، 117-138. SID. https://sid.ir/paper/186707/fa

    Vancouver: کپی

    حمیدپور حسن، حسینایی علی، پژوهنده علی. نقش آموزش پیش دبستانی در یادگیری مهارت های روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1388؛5(3):117-138. Available from: https://sid.ir/paper/186707/fa

    IEEE: کپی

    حسن حمیدپور، علی حسینایی، و علی پژوهنده، “نقش آموزش پیش دبستانی در یادگیری مهارت های روانی-حرکتی و سازگاری اجتماعی،” علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 5، no. 3، pp. 117–138، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186707/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا