مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,285
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی میزان سودمندی برنامه های آموزش ضمن خدمت و رابطه آن با رشد دانش و مهارت های شغلی در دانشگاه شهید چمران اهواز

صفحات

 صفحه شروع 87 | صفحه پایان 112

چکیده

 چکیده فارسی  هدف این پژوهش, ارزیابی میزان سودمندی و اثربخشی برنامه های آموزش ضمن خدمت و رابطه آن با رشد دانش و مهارت های شغلی در دانشگاه شهید چمران اهواز از دیدگاه کارکنان آن دانشگاه است. جامعه آماری تحقیق شامل همه کارکنان دانشگاه است. 256 نفر از کارکنان شرکت کننده در دوره های آموزش ضمن خدمت با روش نمونه گیری تصادفی, متناسب با حجم جامعه انتخاب شده و بررسی شده اند. با استفاده از یک پرسشنامه, شامل 66 گویه و 5 مقیاس فرعی, داده ها جمع آوری و تجزیه و تحلیل شدند. نتایج پژوهش نشان داد که در مجموع, کارکنان دانشگاه شهید چمران از دوره های آموزش ضمن خدمت برگزار شده, به لحاظ مولفه هایی مانند تناسب با نیازهای شغلی, اثر  بخشی دوره ها در رشد فردی, بهبود نگرش ها و مهارت های شغلی, مدیریت سودمند برنامه ها و حمایت مدیریت از کاربرد آموخته های حاصل از شرکت در برنامه های آموزش ضمن خدمت, رضایت چندانی ندارند. تفاوت بین نگرش کارکنان زن و مرد نسبت به سودمندی دوره های آموزش ضمن خدمت, معنادار (p<0.05) است. هم چنین متغیرهای تناسب با نیازها, حمایت مدیران و مدیریت سودمند دوره به ترتیب بیشترین توان پیش بینی رشد فردی کارکنان را دارا می باشند. تفاوت معناداری بین گروه های مختلف نمونه  آماری بر حسب مدرک تحصیلی یا رسته شغلی در هیچ یک از متغیرها مشاهده نشد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    پارسا، عبداله، و قنبری همایکوه، امیر. (1388). بررسی میزان سودمندی برنامه های آموزش ضمن خدمت و رابطه آن با رشد دانش و مهارت های شغلی در دانشگاه شهید چمران اهواز. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، 5(1)، 87-112. SID. https://sid.ir/paper/186725/fa

    Vancouver: کپی

    پارسا عبداله، قنبری همایکوه امیر. بررسی میزان سودمندی برنامه های آموزش ضمن خدمت و رابطه آن با رشد دانش و مهارت های شغلی در دانشگاه شهید چمران اهواز. علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)[Internet]. 1388؛5(1):87-112. Available from: https://sid.ir/paper/186725/fa

    IEEE: کپی

    عبداله پارسا، و امیر قنبری همایکوه، “بررسی میزان سودمندی برنامه های آموزش ضمن خدمت و رابطه آن با رشد دانش و مهارت های شغلی در دانشگاه شهید چمران اهواز،” علوم تربیتی (مجله علوم تربیتی و روانشناسی)، vol. 5، no. 1، pp. 87–112، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186725/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button