مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,745
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,202
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه مفاهیم فلسفی در ادبیات داستانی کودک ایران

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 31

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف یافتن مفاهیم هستی شناسی, معرفت شناسی و ارزش شناسی, در داستان های کودکان انجام شده است. نمونه ورد بررسی 41 داستان برگزیده کودکان است که از سوی کانون پرورش فکری کودک و نوجوان انتشار یافته است. تحلیل این آثار نشان داد که از میان مفاهیم فلسفی مطرح شده در داستان های برگزیده, 49% به حوزه هستی شناسی, 39% به حوزه ارزش شناسی و 12% به حوزه معرفت شناسی اختصاص داشته است. یافته های کلی پژوهش در ارتباط با نحوه پرداختن به مفاهیم نشان می دهد که در هیچ یک از حوزه ها, پرداختن به مفاهیم طرح شده در داستان های برگزیده از سوی نویسندگان ادبیات داستانی به گونه ای نبوده است که برانگیزنده قدرت تفکر و تامل در مخاطبان خود باشد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

ایروانی، شهین، و مختاری، خدیجه. (1390). جایگاه مفاهیم فلسفی در ادبیات داستانی کودک ایران. مطالعات ادبیات کودک، 2(1)، 1-31. SID. https://sid.ir/paper/186852/fa

Vancouver: کپی

ایروانی شهین، مختاری خدیجه. جایگاه مفاهیم فلسفی در ادبیات داستانی کودک ایران. مطالعات ادبیات کودک[Internet]. 1390؛2(1):1-31. Available from: https://sid.ir/paper/186852/fa

IEEE: کپی

شهین ایروانی، و خدیجه مختاری، “جایگاه مفاهیم فلسفی در ادبیات داستانی کودک ایران،” مطالعات ادبیات کودک، vol. 2، no. 1، pp. 1–31، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186852/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button