مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,420
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

770
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر اساس مدل وارک

صفحات

 صفحه شروع 55 | صفحه پایان 62

چکیده

 زمینه و هدف: شناسایی و هدایت سبک های یادگیری مناسب نقش مهمی را در انتخاب روش های یادگیری و انتقال مفاهیم و دانش به فراگیران و نهایتا اعتلای سطح آموزش ایفا می کند. هدف از انجام این مطالعه بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر اساس وارک بود.مواد و روش کار: این مطالعه بصورت توصیفی - تحلیلی (مقطعی) در سال تحصیلی 93-92 به روش سرشماری بر روی 178 نفر از دانشجویان جدیدالورود دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی انجام شد. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه وارک بود. اطلاعات گردآوری شده با استفاده از نرم افزار SPSS 19 و آزمون کای دو مورد تجزیه تحلیل قرار گرفت.یافته ها: یافته ها نشان دادند که سبک یادگیری در پسران 18.9% دیداری, 26.4% شنیداری, 17% خواندنی- نوشتاری و 737.% حسی حرکتی بود و در دختران 12% دیداری, 22.4% شنیداری, 36.8% نوشتاری و 28.8% حسی حرکتی سبک های غالب یادگیری بودند. در بین کلیه دانشجویان سبک یادگیری 13.7% دیداری؛ 23.1% شنیداری؛ 31.9% نوشتاری و 31.3% حسی حرکتی بودند. سبک یادگیری غالب در دانشجویان رشته ها دندان پزشکی, بهداشت و مامایی حسی- حرکتی بود همچنین در دانشجویان علوم آزمایشگاهی شنیداری, دانشجویان پرستاری نوشتاری- خواندنی و در دانشجویان پزشکی نوشتاری-شنیداری بود.نتیجه گیری: اطلاع اساتید از انواع سبک های یادگیری و انتخاب سبک مناسب با نوع یادگیری دانشجویان در بهبود فرآیند یاددهی-یادگیری و افزایش اثربخشی آموزش های داده شده تاثیر بسزایی دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حجازی، علی، طاهرپور، معصومه، سبحانی، خشایار، حسینی، سیدحمید، هدایتی، مهتاب، و برزگر، عبداله. (1394). بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر اساس مدل وارک. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 7(1)، 55-62. SID. https://sid.ir/paper/186985/fa

    Vancouver: کپی

    حجازی علی، طاهرپور معصومه، سبحانی خشایار، حسینی سیدحمید، هدایتی مهتاب، برزگر عبداله. بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر اساس مدل وارک. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی[Internet]. 1394؛7(1):55-62. Available from: https://sid.ir/paper/186985/fa

    IEEE: کپی

    علی حجازی، معصومه طاهرپور، خشایار سبحانی، سیدحمید حسینی، مهتاب هدایتی، و عبداله برزگر، “بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر اساس مدل وارک،” مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، vol. 7، no. 1، pp. 55–62، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/186985/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button