مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,590
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

810
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی تاثیر برنامه آموزش بهداشت تلفیقی بر آگاهی، نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی شهر بجنورد

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 77

چکیده

 زمینه و هدف: آگاهی در مورد تغذیه مطلوب در طی دوران نوجوانی می تواند از بسیاری از بیماری های دوران بزرگسالی پیشگیری کند. هدف از این مطالعه تعیین تاثیر آموزش تغذیه بر آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان دختر در مدارس راهنمایی شهر بجنورد می باشد که طی سال های 1388-1387 در این شهرستان انجام شد.روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه نیمه تجربی است که میزان آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان با استفاده از پرسشنامه مورد بررسی و مقایسه قرار گرفت. برای انجام این مطالعه دو مدرسه در شهرستان بجنورد انتخاب شدند و به صورت تصادفی در دو گروه مداخله و شاهد قرار گرفتند. پس از اجرای برنامه آموزش بهداشت برای گروه مداخله, میزان تاثیر آموزش بر آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان با آزمون های T دو نمونه ای مستقل و زوجی مورد سنجش قرار گرفت.یافته ها: یافته های تحقیق نشان می دهد میانگین میزان آگاهی دانش آموزان گروه مداخله پس از آموزش از 1.1±6.2 به 1.1±8.9, نگرش از 1.3±5.6 به 1.3±8.3 و عملکرد صحیح آن ها از 1.3±5.0 به 1.3±6.8 افزایش یافته است (P<0.001).نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نقش مثبت برنامه های آموزش بهداشت را در ارتقا آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان نشان داد. لذا لزوم توجه به برنامه های آموزشی جهت ارتقای رفتارهای تغذیه ای ضروری به نظر می رسد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رسولی، آرزو، امین شکروی، فرخنده، و طوافیان، صدیقه السادات. (1389). بررسی تاثیر برنامه آموزش بهداشت تلفیقی بر آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی شهر بجنورد. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، 2(3-2)، 73-77. SID. https://sid.ir/paper/187013/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی آرزو، امین شکروی فرخنده، طوافیان صدیقه السادات. بررسی تاثیر برنامه آموزش بهداشت تلفیقی بر آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی شهر بجنورد. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی[Internet]. 1389؛2(3-2):73-77. Available from: https://sid.ir/paper/187013/fa

    IEEE: کپی

    آرزو رسولی، فرخنده امین شکروی، و صدیقه السادات طوافیان، “بررسی تاثیر برنامه آموزش بهداشت تلفیقی بر آگاهی, نگرش و عملکرد تغذیه ای دانش آموزان دختر مدارس راهنمایی شهر بجنورد،” مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، vol. 2، no. 3-2، pp. 73–77، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187013/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button