مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

796
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

639
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مهارت های خواندن کودکان شنوا و کم شنوای متوسط تا شدید تلفیقی

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 6

چکیده

 زمینه و هدف: آسیب شنیداری در سنین حساس رشد گفتار و زبان باعث نقایصی در زبان شفاهی و نوشتاری می شود. هدف از انجام این مطالعه مقایسه مهارت های خواندن دانش آموزان کم شنوای متوسط تا شدید مشغول به تحصیل در مدارس عادی با دانش آموزان شنوا در پایه پنجم ابتدایی, توسط آزمون خواندن می باشد.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی- مقایسه ای, 10 کودک کم شنوا با توجه به معیارهای ورود انتخاب و با 10 کودک شنوا به عنوان گروه کنترل که بر اساس پایه تحصیلی با گروه نمونه همتاسازی شده بودند, مورد مقایسه قرار گرفتند. به منظور جمع آوری اطلاعات از آزمون خواندن و نوشتن در دانش آموزان دبستانی استفاده گردید و داده های به دست آمده توسط SPSS-16 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: یافته ها نشان داد که کودکان کم شنوا در مهارت های تشخیص شنیداری (P=0.001), حافظه شنیداری کلمه ((P=0.034, حافظه شنیداری جمله (P<0.001), ترکیب واجی (P=0.034), تقطیع واجی (P=0.012) و درک خواندن متن (P=0.044) عملکرد ضعیف تری نسبت به کودکان شنوا داشته اند, اما در سایر مهارت ها عملکرد مشابهی را نشان دادند.نتیجه گیری: کودکان کم شنوا در تکالیف مبتنی بر پردازش های بینایی عملکردی مشابه و در تکالیف مبتنی بر پردازش های شنیداری و واجی عملکرد ضعیف تری نسبت به کودکان شنوا دارند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضایی، محمد، راشدی ، وحید، لطفی، گوهر، و ویسی، فرزاد. (1392). مهارت های خواندن کودکان شنوا و کم شنوای متوسط تا شدید تلفیقی. توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)، 7(2)، 1-6. SID. https://sid.ir/paper/187227/fa

    Vancouver: کپی

    رضایی محمد، راشدی وحید، لطفی گوهر، ویسی فرزاد. مهارت های خواندن کودکان شنوا و کم شنوای متوسط تا شدید تلفیقی. توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)[Internet]. 1392؛7(2):1-6. Available from: https://sid.ir/paper/187227/fa

    IEEE: کپی

    محمد رضایی، وحید راشدی ، گوهر لطفی، و فرزاد ویسی، “مهارت های خواندن کودکان شنوا و کم شنوای متوسط تا شدید تلفیقی،” توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)، vol. 7، no. 2، pp. 1–6، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187227/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button