مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,531
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مطالعه اثربخشی ارزیابی پویا در آموزش زبان دوم

صفحات

 صفحه شروع 83 | صفحه پایان 103

چکیده

ارزیابی پویا که بر پایه مفهوم پیشرفت در «حیطه تحول تدریجی» «ویگوتسکی» (1978) استوار است, چارچوبی است در جهت اجرای همزمان دو فرایند آموزش و ارزیابی به عنوان فعالیتی ترکیبی در راستای درک توانایی های فراگیران و حمایت فعالانه در جهت ارتقای این توانایی (پوهنر, 2008). نظر به جایگاه و اهمیت اهدافی که برای این نوع از ارزیابی ترسیم می گردد, مقاله حاضر بر آن است تا با ارائه و تحلیل نتایج تحقیقات مبتنی بر ارزیابی پویا, به بررسی میزان کارایی این روش نوپا در زمینه آموزش و ارزشیابی توسعه توانش زبان دوم بپردازد. به همین منظور یافته های تعدادی از مطالعات میدانی اخیر مورد بررسی و تحلیل قرار گرفته است. نتایج حاصل از این بررسی موید آن است که استفاده از روش مذکور در آموزش زبان انگلیسی به عنوان زبان دوم و یا زبان خارجی این امکان را برای معلم و زبان آموزان فراهم می سازد تا به نحو موثرتری ریشه مشکلات آموزشی زبان آموزان را شناسایی نموده و در صدد رفع آن برآیند؛ حال آنکه روش های غیرپویای ارزیابی حتی اگر موفق به کشف ریشه مشکلات آموزشی گردند در پی رفع فوری آن نمی باشند. همچنین ارزیابی پویا در مقایسه با اشکال غیرپویا ابزار مناسب تری است که می تواند زبان آموزان را به لحاظ توانش یا دانش زبانی از یکدیگر تمیز داده و به پیش بینی عملکرد آنان در آینده بپردازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    احمدی صفا، محمد، و حمزوی، رئوف. (1391). مطالعه اثربخشی ارزیابی پویا در آموزش زبان دوم. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، 45(4)، 83-103. SID. https://sid.ir/paper/187560/fa

    Vancouver: کپی

    احمدی صفا محمد، حمزوی رئوف. مطالعه اثربخشی ارزیابی پویا در آموزش زبان دوم. مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)[Internet]. 1391؛45(4):83-103. Available from: https://sid.ir/paper/187560/fa

    IEEE: کپی

    محمد احمدی صفا، و رئوف حمزوی، “مطالعه اثربخشی ارزیابی پویا در آموزش زبان دوم،” مطالعات زبان و ترجمه (دانشکده ادبیات و علوم انسانی مشهد)، vol. 45، no. 4، pp. 83–103، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187560/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    مرکز اطلاعات علمی SID
    strs
    دانشگاه امام حسین
    بنیاد ملی بازیهای رایانه ای
    کلید پژوه
    ایران سرچ
    ایران سرچ
    فایل موجود نیست.
    بازگشت به بالا