مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,652
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,124
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در یاددهی-یادگیری زبان فرانسه در ایران مورد یادگیری الکترونیکی

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 69

چکیده

 در جهان امروز, استفاده از تکنولوژی اطلاعات و ارتباطات در زمینه های گوناگون, هر روز ابعاد وسیع تری می یابد. در حوزه آموزش زبان نیز اهمیت این فناوری را نمی توان نادیده گرفت و با توجه به نو بودن آن و نبود شناخت کافی نسبت به این امکانات, بررسی و مطالعه روش هایی که در سایت های مختلف شبکه اطلاع رسانی جهانی برای این کار طراحی شده اند به عنوان یک پژوهش در اولویت قرار دارد. این تحقیق نه تنها به مدرسان زبان و زبان آموزان ایرانی در جهت استفاده بهینه از این ابزار کمک می نماید, بلکه می تواند در بهبود و تکمیل این روش ها نقش بسزایی داشته باشد. با یک نگاه کلی به روش های موجود, مسایلی که در زمینه آموزش زبان از این طریق وجود دارد, توجه معلم متخصص را جلب می کنند: 1-ویژگی ها و نقاط قوت و ضعف یادگیری الکترونیکی (e-learning) کدام اند و با توجه به این ویژگی ها آیا می توان این روش یادگیری را یک «ابزار کامل و مستقل» در آموزش زبان فرانسه به زبان آموزان ایرانی دانست یا باید به عنوان یک «ابزار کمک آموزشی», به موازات کلاس درس از آن بهره گرفت؟ 2-نیازهای یک زبان آموز ایرانی در مواجهه با سایت یادگیری الکترونیکی چیست؟ 3-با توجه به ارزیابی روش های یادگیری الکترونیکی (e-learning) نیازهای زبان آموزان ایرانی در مقابل این ابزار, چه شاخص هایی را باید جهت طراحی یک سایت آموزش الکترونیکی زبان فرانسه برای زبان آموزان ایرانی در نظر گرفت؟ به منظور پاسخ به این سوالات می کوشیم با مطالعه ویژگی ها و نکات مثبت و منفی یادگیری الکترونیکی, در جهت رفع مشکلات موجود برآییم. به این ترتیب, میزان یادگیری 20 نفر زبان آموز ایرانی و نیازهای آنها را درمقابل این نوع از آموزش به طور عملی مطالعه کردیم تا راهکارهایی برای استفاده هر چه بهتر از این ابزار در اختیار متخصصین این فناوری قرار گیرد و جهت طراحی یک نمونه ایرانی آن ها را یاری دهد. نتایج این تحقیق همچنین می تواند در امر تعیین محتوای دروس به معلمین زبان کمک کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفا، پریوش، و خاک نگارمقدم، نهال. (1389). کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در یاددهی-یادگیری زبان فرانسه در ایران مورد یادگیری الکترونیکی. زبان پژوهی (علوم انسانی)، 1(2)، 53-69. SID. https://sid.ir/paper/187824/fa

    Vancouver: کپی

    صفا پریوش، خاک نگارمقدم نهال. کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در یاددهی-یادگیری زبان فرانسه در ایران مورد یادگیری الکترونیکی. زبان پژوهی (علوم انسانی)[Internet]. 1389؛1(2):53-69. Available from: https://sid.ir/paper/187824/fa

    IEEE: کپی

    پریوش صفا، و نهال خاک نگارمقدم، “کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در یاددهی-یادگیری زبان فرانسه در ایران مورد یادگیری الکترونیکی،” زبان پژوهی (علوم انسانی)، vol. 1، no. 2، pp. 53–69، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187824/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button