مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,691
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

984
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

جایگاه دستور زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی

صفحات

 صفحه شروع 123 | صفحه پایان 142

چکیده

 دستور زبان عبارت است از مجموعه قواعد مربوط به کاربرد عناصر و اجزای تشکیل دهنده گفتار, یعنی قواعد مربوط به ساخت کلمه,گروه واژه و جمله. هدف اصلی این مقاله, پی بردن به نقش و جایگاه دستور زبان درآموزش زبان از دیدگاه فرهنگی و یافتن پاسخ برای این پرسش ها است کهچه رابطه ای بین فراگیری زبان, دستور و فرهنگ وجود دارد و آیا اساسا یادگیری دستور زبان شرط اصلی برای فراگیری زبان می باشد یا نه. برای پاسخ به این پرسش ها, فرضیه هایی مطرح گردیده است.یکی از اهداف و بخش های مهم آموزش زبان, شناختن و شناساندن دستگاه زبان و درک توانایی ها و قابلیت های نظام صرفی و نحوی آن است. در یادگیری زبان های خارجی, لازم است در مرحله یا مراحل خاصی از دوران زبان آموزی با ساخت های دستوری زبان مورد نظر آشنا شویم. هم چنین, یکی از اهداف آموزش زبان دوم را باید یادگیری دقیق, معنی دار وکاربردی دستور زبان تعریف کرد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    کلاشی، ناهیده. (1394). جایگاه دستور زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی. زبان پژوهی (علوم انسانی)، 7(17)، 123-142. SID. https://sid.ir/paper/187952/fa

    Vancouver: کپی

    کلاشی ناهیده. جایگاه دستور زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی. زبان پژوهی (علوم انسانی)[Internet]. 1394؛7(17):123-142. Available from: https://sid.ir/paper/187952/fa

    IEEE: کپی

    ناهیده کلاشی، “جایگاه دستور زبان در آموزش از دیدگاه فرهنگی،” زبان پژوهی (علوم انسانی)، vol. 7، no. 17، pp. 123–142، 1394، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187952/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button