مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,998
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,023
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری واژگان زبان دوم: ریشه شناسی یا لغات مترادف؟

صفحات

 صفحه شروع 105 | صفحه پایان 120

چکیده

 تجربة تدریس نشان می دهد که گاه ریشه شناسی می تواند یادگیری واژگان زبان دوم را بهبود بخشد و بعضی اوقات دانستن واژه های مترادف به افزایش دانش واژگانی زبان آموزان کمک می کند. از آنجا که این دو روش از روش های متداول آموزش زبان هستند بنابراین موضوع این پژوهش ارزیابی نقش آموزش ریشه شناسی در مقایسه با ارائة واژه های مترادف آشنا در یادگیری واژگان می باشد. از آنجا که میزان توانایی زبان آموزان در استفاده از واژه ها در فواصل مختلف زمانی پس از یادگیری از اهمیت بسزایی برخوردار است, تأثیر این دو روش بر حافظة کوتاه مدت و بلندمدت زبان آموزان سطوح مختلف مهارت زبانیبررسی شد. شرکت کنندگان 120 زبان آموز دانشگاه الزهرا(س) در تهران, ایران بودند. بر اساس نتایج آزمونPET, آنها به دو سطح مبتدی و پیشرفتة مهارت زبانی تقسیم شدند. واژگان از دو طریق ریشه شناسی و ارائة واژه های مترادف به آنها تدریس شد. نتایج این بررسی نشان دهندة تأثیر قابل توجه ریشه شناسی واژه ها در افزایش دانش واژگانی در حافظة کوتاه مدت و بلندمدت زبان آموزان سطح پیشرفتة مهارت زبانی است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    ستوده نما، الهه، و سلگی، فرزانه. (1396). یادگیری واژگان زبان دوم: ریشه شناسی یا لغات مترادف؟. زبان پژوهی (علوم انسانی)، 9(23 )، 105-120. SID. https://sid.ir/paper/187954/fa

    Vancouver: کپی

    ستوده نما الهه، سلگی فرزانه. یادگیری واژگان زبان دوم: ریشه شناسی یا لغات مترادف؟. زبان پژوهی (علوم انسانی)[Internet]. 1396؛9(23 ):105-120. Available from: https://sid.ir/paper/187954/fa

    IEEE: کپی

    الهه ستوده نما، و فرزانه سلگی، “یادگیری واژگان زبان دوم: ریشه شناسی یا لغات مترادف؟،” زبان پژوهی (علوم انسانی)، vol. 9، no. 23 ، pp. 105–120، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187954/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button