Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

633
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

559
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

از تصویر تا تصور: بررسی تحول در استفاده از تصویر در متدهای آموزشی زبان فرانسه

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 84

چکیده

 پژوهش حاضر بر آن است تا به بررسی سیر روبه رشد کاربرد تصویر در روش های آموزشی مستقیم, شنیداری-دیداری و دو گونه رویکرد ارتباطی به آموزش زبان, بپردازد تا به این وسیله بر اهمیت روز افزون این ابزار در آموزش زبان تأکید کند. هر چند تصویر, در ابتدا ابزاری برای جلوگیری از گفت وگو به زبان مادری بوده است و نقش «جایگزین معنایی» و آسان کننده تفسیر معانی را داشته است, اما به تدریج نقش های پیچیده تری یافته است مانند تصویر موقعیتی جایگزین تصویر معنایی شده و پژوهشگران را در خلق روش های مرتبط با موقعیت های زبانی یاری کرده است. بنابراین با استفاده از تصویرها, اطلاعات مرتبط به موقعیت ویژه و یا مفاهیم فرهنگی انتقال می یابد. بر این مبنا, تصویرها دیگر فقط نقش مرجعی ندارند و خود بخشی از محتوای درس به شمار می آیند. در گامی فراتر, تصویرها دیگر فقط در خدمت داده های زبانی و واسطه فهم فرهنگ نیستند, بلکه محرکی برای مشارکت بیشتر زبان آموزها در گفت وگوها بوده و نقش مؤثری در فعال تر کردن او دارند. در این پژوهش, به نقش تصویر در آموزش زبان بر مبنای آخرین گونة رویکرد ارتباطی اشاره می کنیم. این رویکرد, با فاصله گرفتن از کاربرد آموزشی تصویر به بهره گیری واقعی آن در زندگی نزدیک می شود. این بهره وری که همسو با اصول رویکرد ارتباطی در کاربرد منبع های واقعی زبان در آموزش, آن هم در قالب های واقعی است, به زبان آموز امکان تصور آن چه پیش از این تجربه نکرده, را می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    فرجاه، مرجان، و نوارچی، عاطفه. (1397). از تصویر تا تصور: بررسی تحول در استفاده از تصویر در متدهای آموزشی زبان فرانسه. زبان پژوهی (علوم انسانی)، 10(26 )، 67-84. SID. https://sid.ir/paper/187961/fa

    Vancouver: کپی

    فرجاه مرجان، نوارچی عاطفه. از تصویر تا تصور: بررسی تحول در استفاده از تصویر در متدهای آموزشی زبان فرانسه. زبان پژوهی (علوم انسانی)[Internet]. 1397؛10(26 ):67-84. Available from: https://sid.ir/paper/187961/fa

    IEEE: کپی

    مرجان فرجاه، و عاطفه نوارچی، “از تصویر تا تصور: بررسی تحول در استفاده از تصویر در متدهای آموزشی زبان فرانسه،” زبان پژوهی (علوم انسانی)، vol. 10، no. 26 ، pp. 67–84، 1397، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/187961/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا