مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

3,501
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,411
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک های اسنادی با افسردگی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهرستان اهواز

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 70

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه سبک های اسنادی با افسردگی و عملکرد تحصیلی انجام شد. جامعه آماری در این تحقیق تمام دانش آموزان پایه پنجم ابتدایی شهر اهواز و نمونه پژوهش شامل 400 نفر از دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر اهواز بودند, که بر اساس نمونه گیری تصادفی مرحله ای انتخاب شدند. در این تحقیق از دو پرسشنامه سبک های اسنادی کودکان و افسردگی کودکان استفاده شد و ویژگی های روان سنجی آنها نیز مورد بررسی قرار گرفت که در حد مطلوب ارزیابی گردید روش های آماری به کار گرفته شده در این پژوهش, همبستگی ساده و رگرسیون چند متغیری بودند که نشان دهنده روابط معنی دار بین متغیرهای مورد بررسی است. نتایج نشان داد که اسناد رویدادهای منفی به عوامل پایدار, کلی و درونی و اسناد رویدادهای مثبت به عوامل بیرونی, ناپایدار و جزئی افسردگی را پیش بینی می کنند. همچنین, اسناد رویدادهای منفی به عوامل ناپایدار و جزئی, با عملکرد تحصیلی بالا رابطه داشت و اسناد رویدادهای مثبت به عوامل پایدار و کلی با عملکرد تحصیلی بالا همراه بود.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    شهنی ییلاق، منیجه، جلیل زاده، ناهید، و مکتبی، غلامحسین. (1389). رابطه سبک های اسنادی با افسردگی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهرستان اهواز. مطالعات روانشناسی تربیتی، 7(12)، 47-70. SID. https://sid.ir/paper/188589/fa

    Vancouver: کپی

    شهنی ییلاق منیجه، جلیل زاده ناهید، مکتبی غلامحسین. رابطه سبک های اسنادی با افسردگی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهرستان اهواز. مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1389؛7(12):47-70. Available from: https://sid.ir/paper/188589/fa

    IEEE: کپی

    منیجه شهنی ییلاق، ناهید جلیل زاده، و غلامحسین مکتبی، “رابطه سبک های اسنادی با افسردگی و عملکرد تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهرستان اهواز،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 7، no. 12، pp. 47–70، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188589/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button