Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,341
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

752
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش تاکیدات هدفی والدین در خود تنظیمی یادگیری دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 86

چکیده

 هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش تاکیدات هدفی والدین در خود تنظیمی یادگیری دانش آموزان دبیرستانی در شهر شیراز بود. بدین منظور, به شیوه تصادفی خوشه ای چند مرحله ای, نمونه ای شامل 722 نفر دانش آموز (379 دختر و 343 پسر) از دو ناحیه آموزش و پرورش شهر شیراز انتخاب شدند. این افراد, پرسشنامه تاکیدات هدفی والدین و خود تنظیمی یادگیری را تکمیل کردند. نتایح حاصل از محاسبه پایایی و بررسی روایی ابزارها مطلوب بود.محاسبه همبستگی نشان داد که بین تاکیدات هدفی تسلطی و عملکردی والدین با خودتنظیمی یادگیری فرزندان, همبستگی مثبت و معنی داری وجود دارد. هر دو نوع تاکیدات هدفی تسلطی و عملکردی والدین, پیش بینی کننده مثبت و معنی دار ابعاد فراشناختی و شناختی بودند. تاکیدات هدفی عملکردی, انگیزش را به صورت مثبت و معنی دار و تاکیدات هدفی تسلطی والدین انگیزش را به صورت منفی و معنی دار پیش بینی کردند. بین دختران و پسران از نظر تاکیدات هدفی تسلطی والدین, خود تنظیمی یادگیری و شناخت, تفاوت معنی داری وجود نداشت؛ در صورتی که از نظر تاکیدات هدفی عملکردی و فراشناخت به نفع دختران و انگیزش به نفع پسران تفاوت معنی داری وجود داشت.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

قاسمی، علی، و فولادچنگ، محبوبه. (1389). بررسی نقش تاکیدات هدفی والدین در خود تنظیمی یادگیری دانش آموزان. مطالعات روانشناسی تربیتی، 7(11)، 69-86. SID. https://sid.ir/paper/188647/fa

Vancouver: کپی

قاسمی علی، فولادچنگ محبوبه. بررسی نقش تاکیدات هدفی والدین در خود تنظیمی یادگیری دانش آموزان. مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1389؛7(11):69-86. Available from: https://sid.ir/paper/188647/fa

IEEE: کپی

علی قاسمی، و محبوبه فولادچنگ، “بررسی نقش تاکیدات هدفی والدین در خود تنظیمی یادگیری دانش آموزان،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 7، no. 11، pp. 69–86، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188647/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا