مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,390
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

696
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی پایایی و روایی مقیاس اضطراب هستی در بین دانش آموزان مقطع متوسطه استان ایلام

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 165

چکیده

 به منظور بررسی پایایی و روایی مقیاس اضطراب هستی (گود و گود,) نمونه ای متشکل از 226 دانش آموز دختر و 274 دانش آموز پسر به روش نمونه گیری چند مرحله ای از بین دانش آموزان مقطع متوسطه استان ایلام انتخاب شدند و از آنها خواسته شد که به مقیاس اضطراب هستی و مقیاس اضطراب اجتماعی پاسخ دهند. پایایی ابزار پژوهش با روش هماهنگی درونی (آلفای کرونباخ) و بازآزمایی به ترتیب برابر 0.86 و 0.80 به دست آمد. همچنین به منظور بررسی روایی همگرایی, همبستگی بین مقیاس اضطراب هستی و مقیاس اضطراب اجتماعی محاسبه شد که این همبستگی برابر 0.53 بود. افزون بر این, بیشترین همبستگی مقیاس اضطراب هستی با عامل بی هدف بودن کارها(r=0.66)  و کمترین همبستگی آن با عامل عدم علاقه نسبت به انجام کارها(r=0.33)  به دست آمد. تحلیل اکتشافی و چرخش عامل ها به شیوه وریمکس نشان داد که ساختار نظری مقیاس از پنج عامل: بی هدف بودن کارها, بی ارزش بودن معنای زندگی, عدم توانایی در متقاعد کردن دیگران, عدم علاقه نسبت به انجام کارها و عدم احساس مسوولیت نسبت به دیگران تشکیل شده است و روی هم 38.19 درصد واریانس کل مقیاس را تبیین می کند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    هومن، حیدرعلی، رضایی، نورمحمد، رضایی، علی محمد، شهریاری احمدی، منصوره، و براتیان اول، مسعود. (1390). بررسی پایایی و روایی مقیاس اضطراب هستی در بین دانش آموزان مقطع متوسطه استان ایلام. مطالعات روانشناسی تربیتی، 8(13)، 143-165. SID. https://sid.ir/paper/188700/fa

    Vancouver: کپی

    هومن حیدرعلی، رضایی نورمحمد، رضایی علی محمد، شهریاری احمدی منصوره، براتیان اول مسعود. بررسی پایایی و روایی مقیاس اضطراب هستی در بین دانش آموزان مقطع متوسطه استان ایلام. مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1390؛8(13):143-165. Available from: https://sid.ir/paper/188700/fa

    IEEE: کپی

    حیدرعلی هومن، نورمحمد رضایی، علی محمد رضایی، منصوره شهریاری احمدی، و مسعود براتیان اول، “بررسی پایایی و روایی مقیاس اضطراب هستی در بین دانش آموزان مقطع متوسطه استان ایلام،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 8، no. 13، pp. 143–165، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188700/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button