مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,289
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,492
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر آموزش مهارت های دوست یابی به کودکان و آموزش از طریق والدین بر افزایش کیفیت دوستی دختران دارای مشکل در روابط با همگنان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 16

چکیده

 پژوهش حاضر به منظور بررسی تاثیر آموزش مهارت های دوست یابی به کودکان و آموزش به آنان از طریق والدین بر افزایش کیفیت دوستی, در کودکان دارای مشکل در روابط با همگنان انجام پذیرفت. نمونه مورد بررسی شامل 27 دانش آموز دختر پایه های چهارم و پنجم ابتدایی شهر اصفهان بود که در طبقه بندی همگنان در گروه کودکان مورد غفلت و یا کودکان طردشده کناره گیر قرار می گرفتند. این نمونه در سه گروه, شامل دو گروه آزمایش و یک گروه گواه جایگزین شدند. برای انتخاب گروه نمونه از جامعه سنجی استفاده شد و سپس آزمون کیفیت دوستی در پیش آزمون و پس آزمون توسط افراد تکمیل شد. آموزش مهارت های دوست یابی در 9 جلسه به صورت آموزش مستقیم به کودکان بر روی گروه آزمایش (1) و در 8 جلسه از طریق آموزش به والدین بر روی گروه آزمایش (2) انجام گرفت و گروه گواه هیچ آموزشی دریافت نکردند. جهت تحلیل داده ها از آزمون تحلیل کواریانس استفاده شد. بر اساس نتایج تحلیل کواریانس, میانگین نمرات کیفیت دوستی در گروه های آزمایش (1) به طور معناداری نسبت به گروه گواه افزایش یافت (0.05). در حالی که آموزش از طریق والدین (گروه آموزشی 2) تفاوت معنی داری را نسبت به گروه گواه نشان نداد. بنابراین, نتایج حاکی از آن است که آموزش مستقیم مهارت های دوست یابی به کودکان, باعث افزایش کیفیت دوستی در آنان می شود و آموزش از طریق والدین به اندازه آموزش مستقیم در افزایش کیفیت دوستی در آنان اثربخش نیست.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    امیری، شعله، الهی دوست، الهه، و مولوی، حسین. (1391). تاثیر آموزش مهارت های دوست یابی به کودکان و آموزش از طریق والدین بر افزایش کیفیت دوستی دختران دارای مشکل در روابط با همگنان. مطالعات روانشناسی تربیتی، 9(16)، 1-16. SID. https://sid.ir/paper/188716/fa

    Vancouver: کپی

    امیری شعله، الهی دوست الهه، مولوی حسین. تاثیر آموزش مهارت های دوست یابی به کودکان و آموزش از طریق والدین بر افزایش کیفیت دوستی دختران دارای مشکل در روابط با همگنان. مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1391؛9(16):1-16. Available from: https://sid.ir/paper/188716/fa

    IEEE: کپی

    شعله امیری، الهه الهی دوست، و حسین مولوی، “تاثیر آموزش مهارت های دوست یابی به کودکان و آموزش از طریق والدین بر افزایش کیفیت دوستی دختران دارای مشکل در روابط با همگنان،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 9، no. 16، pp. 1–16، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188716/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button