مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,694
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,099
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

هنجاریابی پرسشنامه ادراکات محیط یادگیری (PES-HS)

صفحات

 صفحه شروع 111 | صفحه پایان 130

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف هنجاریابی پرسشنامه ادراکات محیط یادگیری (PES-HS) انجام شد. در این راستا پرسشنامه ادراکات محیط یادگیری بر روی 400 دانش آموز (204 دختر و 196 پسر) که با روش نمونه گیری طبقه ای چند مرحله ای انتخاب شده بودند, اجرا شد. به منظور تعیین روایی عاملی PES-HS از روش های تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی و به منظور بررسی پایایی PES-HS از روش همسانی درونی استفاده شد. یافته های حاصل از تحلیل مولفه های اصلی با استفاده از چرخش واریماکس نشان داد که PES-HS از پنج عامل مشغولیت, عضویت, اصالت, مالکیت و حمایت تشکیل شده است و شاخص های برازش تحلیل عاملی تاییدی بر پایه نرم افزار لیزرل وجود عوامل پنج گانه را تایید کرد. همچنین, نتایج تحلیل عاملی تاییدی نشان داد که در این نمونه الگوی چند بعدی PES-HS, یک الگوی اندازه گیری قابل قبول است. ضریب آلفای کرونباخ پنج عامل PES-HS, بین 0.74 تا 0.89 بود. بنابراین می توان چنین نتیجه گرفت که PES-HS برای سنجش ادراکات محیط یادگیری دانش آموزان ایرانی, ابزاری معتبر است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    صفایی، مریم، رضایی، علی محمد، خسروی، معصومه، مهدوی غروی، مریم، و بهرامیان، طیبه. (1391). هنجاریابی پرسشنامه ادراکات محیط یادگیری (PES-HS). مطالعات روانشناسی تربیتی، 9(16)، 111-130. SID. https://sid.ir/paper/188719/fa

    Vancouver: کپی

    صفایی مریم، رضایی علی محمد، خسروی معصومه، مهدوی غروی مریم، بهرامیان طیبه. هنجاریابی پرسشنامه ادراکات محیط یادگیری (PES-HS). مطالعات روانشناسی تربیتی[Internet]. 1391؛9(16):111-130. Available from: https://sid.ir/paper/188719/fa

    IEEE: کپی

    مریم صفایی، علی محمد رضایی، معصومه خسروی، مریم مهدوی غروی، و طیبه بهرامیان، “هنجاریابی پرسشنامه ادراکات محیط یادگیری (PES-HS)،” مطالعات روانشناسی تربیتی، vol. 9، no. 16، pp. 111–130، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188719/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button