مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

680
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

641
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی نظام موجود کیفیت آموزش و عوامل موثر بر آن در مقاطع تحصیلی مختلف از دیدگاه دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 149 | صفحه پایان 173

چکیده

 کیفیت عاملی است که عموما به عنوان انطباق کالاها و خدمات با نیازهای مشتریان تعریف می گردد و در این راستا ارزیابی کیفیت در سازمان ها به عنوان یکی از عوامل تاثیرگذار بر رشد و توسعه هر سازمانی قلمداد می شود. از این رو, سنجش وضع موجود کیفیت آموزش نقش بسیار مهمی را بر رشد و توسعه فردی در راستای اهداف سازمانی ایفا می کند. بدین جهت, تحقیق حاضر در نظر دارد وضعیت موجود نظام کیفیت آموزش را در دانشکده علوم و فنون اداری و پشتیبانی دانشگاه علوم انتظامی مورد بررسی قرار داده و در صورت وجود شکاف معنی دار با وضع مطلوب با تعیین فاصله وضع موجود تا وضع مطلوب هر یک از مولفه های مذکور, راهکارهای عملی کاهش این فاصله را ارائه نماید.این پژوهش مطالعه ای توصیفی - پیمایشی است. پس از شناسایی متغیرهای تحقیق, مولفه های اصلی و مدل مفهومی, از پرسشنامه های استاندارد دانشگاه علوم انتظامی برای سنجش کیفیت آموزش استفاده گردید. حجم نمونه مورد مطالعه عبارت است از 150 نفر از دانشجویان رشته های مختلف دانشکده علوم و فنون اداری و پشتیبانی. در این تحقیق از آزمون پیرسون برای بررسی ارتباط بین متغیرها و از آزمون فریدمن برای رتبه بندی متغیرهای تاثیرگذار بر کیفیت آموزش استفاده گردیده است.نتایج تجزیه و تحلیل داده ها بیانگر آن است که وضعیت کیفیت آموزش از دیدگاه هر سه گروه در سطح نسبتا مطلوبی قرار دارد. از طرف دیگر, بین کیفیت آموزش و عامل دانشجویان, فرایند یادگیری - یاددهی, گروه آموزشی و دانشکده و امکانات و تجهیزات آموزشی و پژوهشی ارتباط مستقیم و اولویت بندی وجود دارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    آقایی، میلاد. (1390). ارزیابی نظام موجود کیفیت آموزش و عوامل موثر بر آن در مقاطع تحصیلی مختلف از دیدگاه دانشجویان. پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، 4(2)، 149-173. SID. https://sid.ir/paper/188811/fa

    Vancouver: کپی

    آقایی میلاد. ارزیابی نظام موجود کیفیت آموزش و عوامل موثر بر آن در مقاطع تحصیلی مختلف از دیدگاه دانشجویان. پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی[Internet]. 1390؛4(2):149-173. Available from: https://sid.ir/paper/188811/fa

    IEEE: کپی

    میلاد آقایی، “ارزیابی نظام موجود کیفیت آموزش و عوامل موثر بر آن در مقاطع تحصیلی مختلف از دیدگاه دانشجویان،” پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، vol. 4، no. 2، pp. 149–173، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188811/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button