مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,333
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,533
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پاسخگویی؛ بستری برای تقویت اعتماد عمومی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 50

چکیده

 شواهد موجود گویای آن هستند که بنا به علل مختلف, افزایش منابع و مسوولیت های بخش عمومی با میزان پاسخگویی آن هماهنگ و همراه نبوده و همین عامل علت اصلی کاهش اعتماد مردم به این بخش مهم جامعه است. در این مقاله ضمن بررسی ادبیات اعتماد, تاثیر ادراک عمومی از پاسخگویی دولت را در افزایش یا کاهش سطح اعتماد عمومی ارزیابی می نماییم. در واقع با ارائه الگویی دو وجهی, نحوه تاثیر پاسخگویی را بر میزان اعتماد عمومی به سازمان های دولتی بررسی می کنیم و سپس پیشنهادهایی را برای بهبود و اصلاح وضعیت کنونی مطرح خواهیم نمود. هدف این مقاله مطالعه نقش عامل پاسخگویی در اعتماد عمومی به دولت است. همچنین استراتژی پژوهش مبتنی بر پیمایش بوده و برای جمع آوری داده ها از ابزار پرسشنامه استفاده شده است. کارکنان و مراجعان چند سازمان دولتی و غیردولتی شهر تهران جامعه آماری این پژوهش را تشکیل می دهند که نمونه آماری به تعداد 405 نفر به صورت تصادفی از میان جامعه فوق انتخاب و پرسشنامه نهایی میان آنها توزیع شد. نتایج پژوهش حاکی از تاثیر مثبت متغیر پاسخگویی بر ارتقای سطح اعتماد عمومی در کشور است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    خانباشی، محمد، زاهدی، شمس السادات، و الوانی، سیدمهدی. (1390). پاسخگویی؛ بستری برای تقویت اعتماد عمومی. پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، 4(2)، 25-50. SID. https://sid.ir/paper/188812/fa

    Vancouver: کپی

    خانباشی محمد، زاهدی شمس السادات، الوانی سیدمهدی. پاسخگویی؛ بستری برای تقویت اعتماد عمومی. پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی[Internet]. 1390؛4(2):25-50. Available from: https://sid.ir/paper/188812/fa

    IEEE: کپی

    محمد خانباشی، شمس السادات زاهدی، و سیدمهدی الوانی، “پاسخگویی؛ بستری برای تقویت اعتماد عمومی،” پژوهشنامه نظم و امنیت انتظامی، vol. 4، no. 2، pp. 25–50، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/188812/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button