مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,076
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

665
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رویکردی زنانه به اخلاق آموزشی (نل نودینگز و نظریه غم خواری)

صفحات

 صفحه شروع 5 | صفحه پایان 13

چکیده

 این مقاله بر اساس درک عمیقی از «اخلاق غم خواری» نل نودینگز, فیلسوف زن می باشد, به عنوان سهمی مهمی که در فلسفه و تعلیم و تربیت اخلاقی دارد. رویکرد غم خواری, یکی از رویکردهای معاصر در فلسفه اخلاق است که می توان آن را در حیطه نظریه های عاطفه گرا قرار داد. نظریه غم خواری با تعریفی از روابط غم خواری, غم خوار و فرد مورد غم خواری شروع می شود. این نظریه, رویارویی ها و ارتباط های غم خواری را توضیح می دهد و به چگونگی پایه گذاری, حفظ و تقویت این ارتباط ها کمک می کند. مبنای اصلی تربیت اخلاقی در اخلاق غم خواری, این است که انسان به طور طبیعی تمایل دارد, مورد غم خواری قرار بگیرد. غم خواری, احترام به دامنه وسیعی از استعدادهای بشر را به اثبات می رساند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سرشار، مونا. (1389). رویکردی زنانه به اخلاق آموزشی (نل نودینگز و نظریه غم خواری). زن و فرهنگ، 1(4)، 5-13. SID. https://sid.ir/paper/189640/fa

    Vancouver: کپی

    سرشار مونا. رویکردی زنانه به اخلاق آموزشی (نل نودینگز و نظریه غم خواری). زن و فرهنگ[Internet]. 1389؛1(4):5-13. Available from: https://sid.ir/paper/189640/fa

    IEEE: کپی

    مونا سرشار، “رویکردی زنانه به اخلاق آموزشی (نل نودینگز و نظریه غم خواری)،” زن و فرهنگ، vol. 1، no. 4، pp. 5–13، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189640/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا