مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,179
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

716
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر عوامل درونی و بیرونی بر بروز رفتارهای کارآفرینانه زنان

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 22

چکیده

کارآفرینی زنان از مباحثی است که به منظور حل معضل بیکاری زنان در ده های اخیر مورد توجه دولت مردان و مسوولان کشور قرار گرفته است. اگرچه در گذشته بین عوامل موثر بر کارآفرینی زنان و مردان تفاوتی قائل نبودند ولی با توجه به تفاوت های شخصیتی و شناختی بین زنان و مردان, محققان به تدریج بین عوامل موثر بر کارآفرینی زنان و مردان تفاوت قائل شدند. با توجه به این که صنعت پوشاک یزد یکی از قدیمی ترین صنایعی است که زنان توانایی خود را در آن به نمایش گذاشته اند, در این مقاله بر آنیم که عوامل درونی و بیرونی موثر بر فعالیت های کارآفرینانه زنان را شناسایی کرده و ارتباط آن ها با یکدیگر و همچنین تاثیرگذاری این عوامل را مورد مطالعه قرار دهیم. بدین منظور از پرسشنامه محقق ساخته حاوی 55 سوال استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش شامل تمامی زنانی است که در صنعت پوشاک یزد مبادرت به اقدامات کارآفرینانه کرده اند. به منظور آزمون فرضیات پژوهش از تحلیل رگرسیون سلسله مراتبی استفاده شده است. نتایج این تحقیق نشان می دهد که ویژگی های شخصیتی, شناختی و الگوی نقش که جزء عوامل درونی هستند ارتباط خطی مستقیمی با بروز رفتارهای کارآفرینانه زنان دارند. همچنین عوامل بیرونی شامل مولفه های سازمانی و فرهنگ اجتماعی ارتباط خطی مستقیم ولی مولفه های محیطی شامل سطح دسترسی به منابع و سطح پویایی محیطی ارتباط غیرخطی از نوع درجه دوم با بروز رفتارهای کارآفرینانه زنان دارند. نکته قابل توجه نقش تعدیل گرانه ای است که سطح پویایی محیطی و سطح دسترسی به منابع بر روابط دیگر متغیرها با کارآفرینی زنان نشان دادند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

آرامون، هاجر، میرغفوری، سیدحبیب اله، و زارع احمدآبادی، حبیب. (1390). تاثیر عوامل درونی و بیرونی بر بروز رفتارهای کارآفرینانه زنان. زن و فرهنگ، 2(8)، 9-22. SID. https://sid.ir/paper/189690/fa

Vancouver: کپی

آرامون هاجر، میرغفوری سیدحبیب اله، زارع احمدآبادی حبیب. تاثیر عوامل درونی و بیرونی بر بروز رفتارهای کارآفرینانه زنان. زن و فرهنگ[Internet]. 1390؛2(8):9-22. Available from: https://sid.ir/paper/189690/fa

IEEE: کپی

هاجر آرامون، سیدحبیب اله میرغفوری، و حبیب زارع احمدآبادی، “تاثیر عوامل درونی و بیرونی بر بروز رفتارهای کارآفرینانه زنان،” زن و فرهنگ، vol. 2، no. 8، pp. 9–22، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189690/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button