مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,385
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,248
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

عوامل موثر بر نگرش مصرف محصولات کشاورزی ارگانیک در تهران

صفحات

 صفحه شروع 51 | صفحه پایان 62

چکیده

 کشاورزی ارگانیک دارای نقش اساسی در توسعه پایدار می باشد و عامل اصلی شکل گیری و توسعه کشت ارگانیک, تقاضای مصرف کنندگان و نگرش تعیین کننده و جهت دهنده تقاضا می باشد. لذا هدف این پژوهش شناسایی عوامل موثر بر نگرش مصرف کنندگان محصولات کشاورزی ارگانیک در تهران می باشد. این تحقیق از نوع کاربردی, روش آن همبستگی می باشد. ضریب آلفای کرونباخ پرسشنامه بین 7.0-8.0 محاسبه گردید. جامعه آماری شامل آن دسته از افرادی است که از بین محصولات باغی, صیفی, دامی, لبنی ارگانیک حداقل یک گروه را از میدان میوه و تره بار جلال آل احمد شهر تهران, خریداری و مصرف می کنند. با توجه به این امر که حجم کل جامعه آماری مورد مطالعه تابعی از زمان است برای تعیین حجم نمونه ابتدا یک مدل آماری برای حجم آماری ارائه شد و بر اساس فرمول کوکران 124 نفر به عنوان نمونه به کمک روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. یافته های حاصل از تحلیل رگرسیون نشان داد, متغیرهای آگاهی بهداشتی, دانش محصولات ارگانیک, انگیزه و سن مصرف کنندگان 32 درصد از تغییرات متغیر نگرش محصولات ارگانیک را تبیین کردند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

رنجبر شمس، حمیده، و امیدی نجف آبادی، مریم. (1393). عوامل موثر بر نگرش مصرف محصولات کشاورزی ارگانیک در تهران. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 7(2 (پیاپی 26))، 51-62. SID. https://sid.ir/paper/189796/fa

Vancouver: کپی

رنجبر شمس حمیده، امیدی نجف آبادی مریم. عوامل موثر بر نگرش مصرف محصولات کشاورزی ارگانیک در تهران. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1393؛7(2 (پیاپی 26)):51-62. Available from: https://sid.ir/paper/189796/fa

IEEE: کپی

حمیده رنجبر شمس، و مریم امیدی نجف آبادی، “عوامل موثر بر نگرش مصرف محصولات کشاورزی ارگانیک در تهران،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 7، no. 2 (پیاپی 26)، pp. 51–62، 1393، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189796/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button