مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,417
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

987
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل اثرگذار بر نوآوری بازاریابی خوشه کسب وکار خرما در استان خوزستان

صفحات

 صفحه شروع 1 | صفحه پایان 9

چکیده

 هدف از انجام تحقیق, شناسایی عوامل موثر بر نوآوری در بازاریابی خوشه کسب وکار خرما در استان خوزستان بود. تحقیق حاضر ازلحاظ ماهیت موضوع, از نوع پژوهش های کمی و ازنظر هدف از نوع کاربردی است. ازلحاظ روش تحقیق, توصیفی – همبستگی و تحلیلی از نوع علی – ارتباطی, ازنظر کنترل متغیرها و به لحاظ زمانی, پیشین پژوهی می باشد. جامعه آماری تحقیق شامل کلیه مدیران, معاونین و مسوولین بازاریابی کارگاه های تولید و فراوری خرما, عضو خوشه کسب وکار خرمای استان خوزستان می باشد. تعداد این کارگاه ها 67 عدد بوده که 392 تن در آن ها در زمینه بازاریابی اشتغال دارند. در این تحقیق جهت تعیین جمعیت موردمطالعه از روش نمونه گیری متناسب استفاده گردید و تعداد نمونه موردنظر به تناسب جمعیت روستاها انتخاب شدند. با استفاده از جدول ارائه شده از سوی مورگان و کرجسی (1970) و با توجه به تعداد نفرات و حجم جامعه مورد مطالعه تعداد نمونه این تحقیق n=190 نفر برآورد گردید. متغیر وابسته تحقیق, ابعاد نوآوری بازاریابی در خوشه کسب وکار خرما بوده و متغیرهای مستقل شامل ویژگی های فردی, عوامل سیاست گذاری, عوامل زیرساختی, عوامل اقتصادی, عوامل اجتماعی, عوامل مدیریتی, عوامل آموزشی بود. نتایج حاصل از رگرسیون گام به گام نشان داد که پنج متغیر عوامل سیاست گذاری, عوامل آموزشی, عوامل اجتماعی, عوامل اقتصادی و عوامل مدیریتی به طور تعاملی 83.3 درصد از تغییرات متغیر وابسته تحقیق را تبیین نمودند. همچنین نتایج حاصل از تحلیل مسیر نشان داد که عوامل آموزشی – ترویجی بیشترین اثر مستقیم و غیرمستقیم را بر متغیر وابسته داشته است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    حکمت، مسعود، میردامادی، سیدمهدی، فرج اله حسینی، سیدجمال، ثمری، داوود، و ابراهیم پور، محسن. (1396). بررسی عوامل اثرگذار بر نوآوری بازاریابی خوشه کسب وکار خرما در استان خوزستان. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 10(2 (پیاپی 38) )، 1-9. SID. https://sid.ir/paper/189861/fa

    Vancouver: کپی

    حکمت مسعود، میردامادی سیدمهدی، فرج اله حسینی سیدجمال، ثمری داوود، ابراهیم پور محسن. بررسی عوامل اثرگذار بر نوآوری بازاریابی خوشه کسب وکار خرما در استان خوزستان. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1396؛10(2 (پیاپی 38) ):1-9. Available from: https://sid.ir/paper/189861/fa

    IEEE: کپی

    مسعود حکمت، سیدمهدی میردامادی، سیدجمال فرج اله حسینی، داوود ثمری، و محسن ابراهیم پور، “بررسی عوامل اثرگذار بر نوآوری بازاریابی خوشه کسب وکار خرما در استان خوزستان،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 10، no. 2 (پیاپی 38) ، pp. 1–9، 1396، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189861/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button