مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,504
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

753
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

4

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی کاربرد یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی با استفاده از تحلیل عاملی (مطالعه موردی: دانشجویان رشته ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی)

صفحات

 صفحه شروع 15 | صفحه پایان 29

چکیده

 هدف کلی تحقیق بررسی امکان کاربرد یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی است. این تحقیق به دنبال یافتن ابعاد زیربنایی و متغیرهای فرضی مرتبط با امکان سنجی کاربرد یادگیری الکترونیکی می باشد, و به دنبال فهم این نکته است که کاربست موثر یادگیری الکترونیکی با توجه به چه مفاهیم و ابعادی امکان پذیر خواهد بود. این تحقیق بر مبنای هدف, کاربردی و بر مبنای روش, از نوع توصیفی, همبستگی است. جامعه آماری تحقیق شامل250 نفر از دانشجویانی است که در مقطع کارشناسی رشته ترویج و آموزش کشاورزی در سال های 87- 1384 مشغول به تحصیل بوده اند. برای گردآوری داده ها از بررسی اسنادی, پرسشنامه, مصاحبه, و برای مطالعه جامعه از سرشماری استفاده شد. پایایی ابزار تحقیق بر مبنای محاسبه ضریب آلفای کرونباخ و برای بخش های مختلف در حدود 85 درصد به دست آمد. روایی ابزار تحقیق نیز با نظر اصلاحی کمیته تحقیق ارتقا یافت. یافته ها نشان داد که چهار عامل زیرساختی, فنی, آموزشی و پشتیبانی, زیربنای متغیرهای مرتبط با امکان سنجی کاربرد یادگیری الکترونیک را تشکیل می دهند, به گونه ای که توانستند 65 درصد از واریانس متغیرهای تحقیق را تبیین کنند.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

میلادی، حسنا، و ملک محمدی، ایرج. (1389). امکان سنجی کاربرد یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی با استفاده از تحلیل عاملی (مطالعه موردی: دانشجویان رشته ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی). پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 3(1)، 15-29. SID. https://sid.ir/paper/189886/fa

Vancouver: کپی

میلادی حسنا، ملک محمدی ایرج. امکان سنجی کاربرد یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی با استفاده از تحلیل عاملی (مطالعه موردی: دانشجویان رشته ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی). پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1389؛3(1):15-29. Available from: https://sid.ir/paper/189886/fa

IEEE: کپی

حسنا میلادی، و ایرج ملک محمدی، “امکان سنجی کاربرد یادگیری الکترونیکی در آموزش عالی با استفاده از تحلیل عاملی (مطالعه موردی: دانشجویان رشته ترویج و آموزش کشاورزی دانشگاه رازی)،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 3، no. 1، pp. 15–29، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189886/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا