مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,375
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

814
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

امکان سنجی بازاریابی الکترونیک برنج در شهرستان رشت

صفحات

 صفحه شروع 69 | صفحه پایان 83

چکیده

 این پژوهش امکان استفاده از بازاریابی الکترونیک در تجارت برنج را در شهرستان رشت بررسی می کند. برای این منظور 68 نفر از مدیران دفاتر خدمات ارتباطات روستایی و 57 نفر از کارشناسان جهاد کشاورزی استان گیلان به صورت تمام شماری و 367 نفر از شالیکاران شهرستان رشت با استفاده از جدول حداقل حجم نمونه بارتلت و همکاران به عنوان نمونه آماری از جامعه 90 هزار نفری شالیکاران انتخاب شدند. پژوهش حاضر از نوع کاربردی و به روش پیمایشی, توصیفی انجام شد. برای جمع آوری اطلاعات از سه پرسشنامه جداگانه با مقیاس پنج گزینه ای لیکرت استفاده شده است. سوال ها در رابطه با نگرش پاسخ دهندگان درباره بازاریابی الکترونیک و همچنین میزان آشنایی و آمادگی بازاریابی الکترونیک در دفاتر ICT روستایی و سازمان کشاورزی در قالب چهار پیشنیاز شامل فرهنگ فناوری اطلاعات, قانون, زیرساخت و پشتیبانی بودند. برای شناسایی عوامل موثر بر بازاریابی الکترونیک و تفاوت نظرات پاسخ دهندگان, از آزمون های کروسکال والیس, یو من ویتنی و t استفاده شد. نتیجه تحقیق نشان داد که تقریبا 80 درصد مدیران دفاتر ICT و 68 درصد شالیکاران تمایل زیادی در استفاده از بازاریابی الکترونیک برای محصول برنج دارند و بیشتر از 70 درصد پاسخ دهندگان, شبکه دفاتر ICT را بهترین گزینه برای بازاریابی الکترونیک انتخاب کردند. در نهایت بر اساس نتایج تحقیق دو مدل پیشنهاد گردید. مدل اول مبادله بین کشاورز و مصرف کنندگان, به وسیله وب سایت از نوع فروشنده کاتالوگی و دومین مورد, مبادله بین دفاتر ICT روستایی و مصرف-کنندگان با روش واسطه ای بود. دفاتر ICT روستایی, در هر دو مدل نقش واسطه ای – تکمیل خرید و فروش را داشتند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    علویون، سیدجابر، منهاج، محمدحسین، و الهیاری، محمدصادق. (1391). امکان سنجی بازاریابی الکترونیک برنج در شهرستان رشت. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 5(1 (پیاپی 17))، 69-83. SID. https://sid.ir/paper/189917/fa

    Vancouver: کپی

    علویون سیدجابر، منهاج محمدحسین، الهیاری محمدصادق. امکان سنجی بازاریابی الکترونیک برنج در شهرستان رشت. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1391؛5(1 (پیاپی 17)):69-83. Available from: https://sid.ir/paper/189917/fa

    IEEE: کپی

    سیدجابر علویون، محمدحسین منهاج، و محمدصادق الهیاری، “امکان سنجی بازاریابی الکترونیک برنج در شهرستان رشت،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 5، no. 1 (پیاپی 17)، pp. 69–83، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189917/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا