مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,758
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

799
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

شناسایی عوامل موثر بر ارتباط بین ترویج و تحقیق از دیدگاه کارشناسان ترویج استان آذربایجان غربی

صفحات

 صفحه شروع 47 | صفحه پایان 60

چکیده

 هدف کلی این تحقیق شناسایی عوامل موثر بر ارتباط بین ترویج و تحقیق کشاورزی بود. ابزار پژوهش, پرسشنامه ای ساختارمند بود که روایی آن با کسب نظرات اصلاحی گروهی از متخصصان و پایایی آن به وسیله آزمون آلفای کرونباخ (0.84=a) تایید گردید. جامعه آماری این تحقیق شامل کلیه کارشناسان ترویج کشاورزی استان آذربایجان غربی در سال 91- 1390 بود (N=381) که از این میان, تعداد 180 نفر به روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای و خوشه ای به عنوان نمونه آماری انتخاب شدند (n=180). نتایج تحقیق نشان داد که سازگاری دستاوردهای تحقیقاتی با فرهنگ, ارزش ها و نیازهای جامعه روستایی, احساس نیاز و مسوولیت کارگزاران ترویج نسبت به لزوم برقراری ارتباط و همچنین گویه توانایی کارگزاران ترویج در شناخت مسایل و مشکلات روستاییان مهم ترین راهکارها در ارتباط بین ترویج و تحقیق کشاورزی هستند. با استفاده از تکنیک تحلیل عاملی, عوامل موثر بر ارتباط بین ترویج و تحقیق کشاورزی در نه عامل خلاصه شدند که شامل عوامل انگیزه کارگزاران ترویج و تحقیق برای همکاری با یکدیگر, توانایی و تخصص کارگزاران ترویج و تحقیق, کاربردی بودن دستاوردهای تحقیقاتی, برنامه ریزی مشترک فعالیت ها, رقابت درون سازمانی بین ترویج و تحقیق, تعداد کافی کارگزاران ترویج و تحقیق, ثبات ساختاری سازمان تات, تمایل بین دو سازمان برای ارتباط و ارائه فقط خدمات ترویجی توسط کارگزاران ترویج بودند. این عوامل توانستند 74 درصد از واریانس عوامل موثر بر ارتباط بین ترویج و تحقیق کشاورزی را تبیین کنند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    رسولی آذر، سلیمان، و فعلی، سعید. (1392). شناسایی عوامل موثر بر ارتباط بین ترویج و تحقیق از دیدگاه کارشناسان ترویج استان آذربایجان غربی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 6(4 (پیاپی 24))، 47-60. SID. https://sid.ir/paper/189978/fa

    Vancouver: کپی

    رسولی آذر سلیمان، فعلی سعید. شناسایی عوامل موثر بر ارتباط بین ترویج و تحقیق از دیدگاه کارشناسان ترویج استان آذربایجان غربی. پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1392؛6(4 (پیاپی 24)):47-60. Available from: https://sid.ir/paper/189978/fa

    IEEE: کپی

    سلیمان رسولی آذر، و سعید فعلی، “شناسایی عوامل موثر بر ارتباط بین ترویج و تحقیق از دیدگاه کارشناسان ترویج استان آذربایجان غربی،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 6، no. 4 (پیاپی 24)، pp. 47–60، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189978/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button