مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,031
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

788
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

سنجش اثربخشی دوره های آموزشی- ترویجی کارشناسان در حفاظت از منابع طبیعی (با تاکید بر اکوسیستم های جنگلی)

نویسندگان

 , | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 73 | صفحه پایان 85

چکیده

 تحقیق حاضر به سنجش اثربخشی دوره های آموزشی- ترویجی کارشناسان در حفاظت از منابع طبیعی با تاکید بر اکوسیستم های جنگلی پرداخته است. این تحقیق از نوع تحقیقات کاربردی و به روش توصیفی- همبستگی و باز پسین (معطوف به گذشته) است. جامعه آماری مورد مطالعه شامل کلیه کارشناسانی (414 نفر) است که در سال 1387 در دوره های آموزشی شرکت نموده اند. جمعیت مورد مطالعه بر اساس فرمول کوکران برابر با 180 نفر محاسبه شد. در این تحقیق به منظور انجام نمونه گیری از میان جامعه آماری موجود, از روش نمونه گیری تصادفی استفاده گردید. شیوه اجرای تحقیق به صورت میدانی و با استفاده از پرسشنامه صورت گرفت. نتایج حاصل از ضریب همبستگی اسپیرمن نشان می دهد که بین متغیر های سطح تحصیلات, دفعات شرکت در دوره های آموزشی, انطباق اهداف دوره با نیازهای کارشناسان, مناسب بودن مکان برگزاری دوره, نو بودن مطالب آموزشی, مناسب بودن محتوای آموزشی, رضایت از آموزشگر, تسلط آموزشگر به موضوعات آموزشی, تجربه کاری آموزشگر, استفاده از بحث گروهی, بازدیدهای علمی, آموزش عملی و وسایل کمک آموزشی با متغیر اثربخشی دوره های آموزشی رابطه مثبت و معنی داری وجود دارد. نتایج رگرسیون چند متغیره نشان داد که متغیرهای سطح تحصیلات, انطباق اهداف دوره با نیازهای آموزشی کارشناسان, استفاده از آموزش عملی و استفاده از بحث گروهی نقش مثبتی در اثربخشی دوره های آموزشی داشته اند. ضمن اینکه متغیرهای مذکور 50 درصد از تغییرات متغیر وابسته, اثربخشی دوره های آموزشی را تبیین نموده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    . (1392). سنجش اثربخشی دوره های آموزشی- ترویجی کارشناسان در حفاظت از منابع طبیعی (با تاکید بر اکوسیستم های جنگلی). پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، 6(4 (پیاپی 24))، 73-85. SID. https://sid.ir/paper/189982/fa

    Vancouver: کپی

    . سنجش اثربخشی دوره های آموزشی- ترویجی کارشناسان در حفاظت از منابع طبیعی (با تاکید بر اکوسیستم های جنگلی). پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی[Internet]. 1392؛6(4 (پیاپی 24)):73-85. Available from: https://sid.ir/paper/189982/fa

    IEEE: کپی

    ، “سنجش اثربخشی دوره های آموزشی- ترویجی کارشناسان در حفاظت از منابع طبیعی (با تاکید بر اکوسیستم های جنگلی)،” پژوهش های ترویج و آموزش کشاورزی، vol. 6، no. 4 (پیاپی 24)، pp. 73–85، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/189982/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button