Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,474
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

2,224
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس مولفه های سازگاری در دانش آموزان

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 39

چکیده

پیشرفت تحصیلی از شاخص های مهم ارزیابی نوجوانان در مدرسه است و می تواند با عوامل بسیاری از جمله سازگاری مرتبط باشد. پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه پیشرفت تحصیلی و مولفه های سازگاری در دانش آموزان انجام گرفته است. نمونه پژوهش شامل 380 دانش آموز دختر و پسر دبیرستانهای شهر کاشان بود که به روش نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند. به منظور جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سازگاری بل استفاده گردید. جهت تجزیه و تحلیل داده ها آزمون همبستگی پیرسون, تحلیل رگرسیون گام به گام و آزمون تفاوت میانگینها محاسبه شد. نتایج نشان داد که بین پیشرفت تحصیلی, سازگاری در خانه و سازگاری تحصیلی دانش آموزان دختر ارتباط معناداری وجود دارد. همچنین نتایج نشان داد که بینپیشرفت تحصیلی و سازگاری تحصیلی دانش آموزان پسر ارتباط معناداری وجود دارد. نتایج بیانگر این بود که بین سازگاری هیجانی و سازگاری سلامت دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معناداری وجود دارد. با توجه به اهمیت مجموعه عوامل خانوادگی و آموزشگاهی مرتبط با سازگاری و عملکرد تحصیلی, لازم است والدین و مربیان درباره ویژگیهای نوجوانان شناخت کافی داشته باشند و با افزایش اگاهی نوجوانان به ارتقای مهارتهای سازگاری کمک نمایند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    تمنایی فر، محمدرضا، و منصوری نیک، اعظم. (1392). پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس مولفه های سازگاری در دانش آموزان. علوم رفتاری، 5(15)، 25-39. SID. https://sid.ir/paper/190413/fa

    Vancouver: کپی

    تمنایی فر محمدرضا، منصوری نیک اعظم. پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس مولفه های سازگاری در دانش آموزان. علوم رفتاری[Internet]. 1392؛5(15):25-39. Available from: https://sid.ir/paper/190413/fa

    IEEE: کپی

    محمدرضا تمنایی فر، و اعظم منصوری نیک، “پیش بینی پیشرفت تحصیلی بر اساس مولفه های سازگاری در دانش آموزان،” علوم رفتاری، vol. 5، no. 15، pp. 25–39، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190413/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا