مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

4,077
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,313
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر درمان شناختی - رفتاری در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان

صفحات

 صفحه شروع 53 | صفحه پایان 64

چکیده

 هدف از این پژوهش تعیین اثربخشی مداخله شناختی- رفتاری در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان بود. به همین منظور, از بین دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر و با روش خوشه ای 342 دانشجو انتخاب شدند و پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون بر روی آنها اجرا شد. سپس از بین دانشجویانی که نمره اضطراب آنها بالا بود 40 نفر به تصادف انتخاب شدند و نیمی از آنها به طور تصادفی در گروه آزمایش و نیم دیگر در گروه کنترل گمارده شدند. از هر دو گروه پیش آزمون گرفته شد و سپس آزمودنی های گروه آزمایش در معرض 10 جلسه مداخله شناختی- رفتاری قرار گرفتند. پس از پایان جلسات درمانی, از آزمودنی های هر دو گروه پس آزمون گرفته شد و داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون t تفاضل تجزیه و تحلیل شدند. نتایج نشان داد که 24 درصد از دانشجویان اضطراب امتحان داشتند و میانگین اضطراب امتحان در دختران بیش از پسران بود. مداخله شناختی -رفتاری در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان موثر بود.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

امیری مجد، مجتبی، و شاه مرادی، احمد. (1388). تاثیر درمان شناختی - رفتاری در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان. علوم رفتاری، 1(1)، 53-64. SID. https://sid.ir/paper/190416/fa

Vancouver: کپی

امیری مجد مجتبی، شاه مرادی احمد. تاثیر درمان شناختی - رفتاری در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان. علوم رفتاری[Internet]. 1388؛1(1):53-64. Available from: https://sid.ir/paper/190416/fa

IEEE: کپی

مجتبی امیری مجد، و احمد شاه مرادی، “تاثیر درمان شناختی - رفتاری در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان،” علوم رفتاری، vol. 1، no. 1، pp. 53–64، 1388، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190416/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button