مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,313
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

860
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی عوامل موثر در ایجاد و تقویت تعهد سازمانی مدیران مدارس آموزش و پرورش استان البرز

صفحات

 صفحه شروع 67 | صفحه پایان 82

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی عوامل موثر در ایجاد و تقویت تعهد سازمانی مدیران مدارس آموزش و پرورش استان البرز است. جامعه آماری این پژوهش تمام مدیران زن و مرد مدارس آموزش و پرورش استان البرز (1094 نفر), جامعه کلی را تشکیل می دهند با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی ساده طبقه بندی تعداد (270 نفر) از آنان برای پژوهش حاضر انتخاب شدند. پژوهش حاضر توصیفی- پیمایشی به صورت میدانی و از نظر هدف کاربردی است. ابزار اندازه گیری پرسشنامه ویژگی های دموگرافیک و پرسشنامه محقق ساخته عوامل موثر بر ایجاد وتقویت تعهد سازمانی مدیران مدارس می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از شاخص های آمار توصیفی و آمار استنباطی با روش ضریب رگرسیون چند متغیره استفاده شد نتایج بدست آمده نشان داد که عوامل رضایت شغلی, عدالت سازمانی, روابط انسانی, شایسته سالاری, استقرار نظام پاداش و تنبیه بر اساس نمره ارزیابی عملکرد, مشارکت در تصمیم گیری و هدف گذاری, امنیت شغلی, سبک رهبری و متغیر جنسیت بر تعهد سازمانی مدیران مدارس آموزش پرورش استان البرز موثرند. نتیجه ای که از این یافته ها می توان گرفت این است که آموزش و پرورش باید با برنامه ریزی اصولی و صحیح در جهت ارتقاء عوامل مذکور در مدیران مدارس بپردازد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    درکی، رحمان، جهانیان، رمضان، و ساعی ارسی، ایرج. (1392). بررسی عوامل موثر در ایجاد و تقویت تعهد سازمانی مدیران مدارس آموزش و پرورش استان البرز. علوم رفتاری، 5(16)، 67-82. SID. https://sid.ir/paper/190515/fa

    Vancouver: کپی

    درکی رحمان، جهانیان رمضان، ساعی ارسی ایرج. بررسی عوامل موثر در ایجاد و تقویت تعهد سازمانی مدیران مدارس آموزش و پرورش استان البرز. علوم رفتاری[Internet]. 1392؛5(16):67-82. Available from: https://sid.ir/paper/190515/fa

    IEEE: کپی

    رحمان درکی، رمضان جهانیان، و ایرج ساعی ارسی، “بررسی عوامل موثر در ایجاد و تقویت تعهد سازمانی مدیران مدارس آموزش و پرورش استان البرز،” علوم رفتاری، vol. 5، no. 16، pp. 67–82، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190515/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button