مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

5,506
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

5,944
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

1

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

رابطه سبک اسناد و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی

صفحات

 صفحه شروع 25 | صفحه پایان 41

چکیده

 پیشرفت تحصیلی در گرو عوامل بی شماری است که می توان آنها را در دو مقوله کلی, عوامل مربوط به «تفاوتهای فردی» و عوامل مربوط به «دانشگاه و نظام آموزشی» بررسی نمود. «تفاوتهای فردی» به ویژگیهای شخصیتی از جمله انگیزش و سبک اسناد اشاره دارد. این مطالعه با هدف بررسی رابطه بین سبک اسناد, انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان انجام گرفته است. نمونه پژوهش شامل 400 دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی شهر قم بود که از طریق روش نمونه گیری تصادفی ساده انتخاب شدند. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه سبک اسناد (ASQ), پرسشنامه انگیزش پیشرفت هرمند و از معدل کل دانشجویان برای سنجش معیار پیشرفت تحصیلی استفاده شده است. برای تحلیل داده های پژوهش از شاخص های آمار توصیفی و استنباطی استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها نشان داد که بین سبک اسناد و مولفه های آن با پیشرفت تحصیلی و انگیزش پیشرفت همبستگی معنی دار وجود ندارد. اما بین انگیزش پیشرفت و پیشرفت تحصیلی همبستگی معنی داری وجود دارد. همچنین یافته ها نشان داد که بین پسران و دختران از نظر سبک اسناد تفاوت معنی داری وجود دارد اما بین پسران و دختران از نظر انگیزش پیشرفت تفاوت معنی داری وجود ندارد.

استنادها

ارجاعات

استناددهی

APA: کپی

تمنایی فر، محمدرضا، بشری، مژگان، و دشتبان زاده، سمیه. (1392). رابطه سبک اسناد و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی. علوم رفتاری، 5(16)، 25-41. SID. https://sid.ir/paper/190516/fa

Vancouver: کپی

تمنایی فر محمدرضا، بشری مژگان، دشتبان زاده سمیه. رابطه سبک اسناد و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی. علوم رفتاری[Internet]. 1392؛5(16):25-41. Available from: https://sid.ir/paper/190516/fa

IEEE: کپی

محمدرضا تمنایی فر، مژگان بشری، و سمیه دشتبان زاده، “رابطه سبک اسناد و انگیزش پیشرفت با پیشرفت تحصیلی،” علوم رفتاری، vol. 5، no. 16، pp. 25–41، 1392، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190516/fa

مقالات مرتبط نشریه ای

مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button