Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

6,350
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

3,566
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

موانع، چالش ها و فواید آموزش فراگیر دانش آموزان دیرآموز از دید مدیران مدارس

صفحات

 صفحه شروع 9 | صفحه پایان 21

چکیده

 هدف از این پژوهش بررسی مهم ترین موانع, چالش ها و فواید آموزش فراگیر دانش آموزان دیرآموز از دید مدیران مدارس استان خراسان شمالی بود. به دلیل محدود بودن تعداد دانش آموزان دیرآموز که در برنامه آموزش فراگیر شرکت داشتند همه مدیران مدارس فراگیر استان خراسان شمالی که دانش آموزان دیرآموز در آن مدارس تحصیل می کردند در پژوهش شرکت کردند. برای شناسایی موانع, چالش ها و فواید آموزش فراگیر از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. داده ها با استفاده از آزمون فریدمن و آزمون مجذور کای تحلیل شدند. نتایج نشان داد که از نظر مدیران, موانع آموزش فراگیر همسنگ نیستند و به ترتیب موانع اداری و آموزشی, موانع اقتصادی و موانع فرهنگی اهمیت بیشتری دارند. در زمینه چالش های آموزش فراگیر, مدیران معتقد بودند که چالش های آموزشی و اداری و چالش های اقتصادی اهمیت بیشتری دارند. در زمینه فواید برنامه آموزش فراگیر, مدیران معتقد بودند که فواید آموزشی فراگیرسازی به ترتیب اولویت عبارتند از: بهبود عزت نفس دانش آموزان, نزدیکی به محل تحصیل و فواید آموزشی. در پایان مقاله, درباره نتایج و کاربردهای یافته ها بحث شده است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    امیری مجد، مجتبی، و یوسفی، آیت اله. (1391). موانع, چالش ها و فواید آموزش فراگیر دانش آموزان دیرآموز از دید مدیران مدارس. علوم رفتاری، 4(12)، 9-21. SID. https://sid.ir/paper/190527/fa

    Vancouver: کپی

    امیری مجد مجتبی، یوسفی آیت اله. موانع, چالش ها و فواید آموزش فراگیر دانش آموزان دیرآموز از دید مدیران مدارس. علوم رفتاری[Internet]. 1391؛4(12):9-21. Available from: https://sid.ir/paper/190527/fa

    IEEE: کپی

    مجتبی امیری مجد، و آیت اله یوسفی، “موانع, چالش ها و فواید آموزش فراگیر دانش آموزان دیرآموز از دید مدیران مدارس،” علوم رفتاری، vol. 4، no. 12، pp. 9–21، 1391، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190527/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا