Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,465
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

779
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی نقش جنسیت و تحصیلات والدین دانشجویان بر مهارت های (مطالعه و خواندن مطالعه موردی دانشجویان کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج)

صفحات

 صفحه شروع 27 | صفحه پایان 51

چکیده

 در عصر فن آوری اطلاعات, شیوه کسب, نگهداری و کاربرد آموخته ها برای انجام امور زندگی از اهمیت خاصی برخوردار می باشد. هدف کلی این پژوهش بررسی نقش جنسیت و تحصیلات والدین در دانشجویان آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج در رابطه با مهارتهای مطالعه و خواندن می باشد. سئوالهای پژوهش عبارتند از: 1) آیا بین مهارتهای مطالعه دانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود دارد؟ 2) آیا بین مهارتهای خواندن دانشجویان دختر و پسر تفاوت وجود دارد؟ 3) آیا تحصیلات پدر در میزان کسب مهارتهای مطالعه و خواندن دانشجو تاثیر دارد؟ 4) آیا تحصیلات مادر در میزان کسب مهارتهای مطالعه و خواندن دانشجو تاثیر دارد؟ روش تحقیق از نوع زمینه یابی می باشد. جامعه مورد مطالعه 700 نفر در سال تحصیلی 84-85 می باشند. نمونه به شیوه تصادفی خوشه ای از جامعه مادر انتخاب شد و 330 نفر حجم نمونه در نظر گرفته شد. در بررسی سئوال اول تحقیق معلوم شد که در مقایسه میانگین نمرات دانشجویان دختر و پسر در استفاده از مهارتهای مطالعه و خواندن اختلاف معنی داری دیده نمی شود, اما میزان درصد دقت خواندن در دختران کمی بیشتر از پسران است در حالیکه میزان درصد سرعت خواندن پسران بیشتر از دختران می باشد. بررسی سئوال سوم و چهارم تحقیق نیز نشان داد که رابطه ای بین تحصیلات والدین و مهارتهای مطالعه و خواندن فرزندان آنان وجود ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ایران نژاد، پریسا. (1390). بررسی نقش جنسیت و تحصیلات والدین دانشجویان بر مهارت های (مطالعه و خواندن مطالعه موردی دانشجویان کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج). علوم رفتاری، 3(7)، 27-51. SID. https://sid.ir/paper/190540/fa

    Vancouver: کپی

    ایران نژاد پریسا. بررسی نقش جنسیت و تحصیلات والدین دانشجویان بر مهارت های (مطالعه و خواندن مطالعه موردی دانشجویان کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج). علوم رفتاری[Internet]. 1390؛3(7):27-51. Available from: https://sid.ir/paper/190540/fa

    IEEE: کپی

    پریسا ایران نژاد، “بررسی نقش جنسیت و تحصیلات والدین دانشجویان بر مهارت های (مطالعه و خواندن مطالعه موردی دانشجویان کاردانی آموزش ابتدایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج)،” علوم رفتاری، vol. 3، no. 7، pp. 27–51، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190540/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا