مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

824
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

587
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تاثیر ارزشیابی از استادان بر بهبود کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12

صفحات

 صفحه شروع 35 | صفحه پایان 47

چکیده

 این پژوهش با عنوان «تاثیر ارزشیابی از استادان بر بهبود کیفیت تدریس اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12» می باشد. نوع پژوهش علی- مقایسه ای می باشد. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 12 که شامل واحد بوئین زهرا, پرند, تاکستان, دماوند, رودهن, شهر قدس (شهریار) فیروزکوه, قزوین, قم, کرج, ورامین که در نیم سال اول 89-88 مشغول به تحصیل می باشند را تشکیل می دهند. روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای ساده می باشد که از بین واحدهای رودهن, دماوند, فیروزکوه, اسلام شهر از هر واحد 100 نفر مشخص شد. در مجموع نمونه آماری شامل 400 نفر با 0.10 ریزش آماری که با استفاده از جدول مورگان 384 نفر در نظر گرفته ابزار پژوهش با عنایت به ادبیات پژوهش و تعیین مولفه های ارزشیابی استفاده از پرسشنامه محقق ساخته 25 سوالی در مقیاس 5 گزینه ای طراحی گردیده است. آلفای کرونباخ آن 0.73 محاسبه گردیده است.مولفه های اصلی ارزشیابی استادان شامل: 1. قوانین و مقررات 2. روابط انسانی 3. شیوه تدریس 4. کیفیت تدریس می باشد. آزمون ضریب همبستگی پیرسون نشان می دهد فرض صفر بر وجود رابطه خطی بین قوانین و مقررات و کیفیت تدریس رد می شود و رابطه خطی بین آنها وجود دارد. بین روابط انسانی و کیفیت تدریس رد می شود و رابطه خطی و مستقیم بین آنها وجود دارد. بین شیوه تدریس و کیفیت تدریس رابطه خطی و مستقیم وجود دارد. بین قوانین و مقررات و روابط انسانی رابطه خطی و مستقیم وجود دارد. بین قوانین و مقررات و شیوه تدریس رد می شود و رابطه خطی و مستقیم بین آنها وجود دارد. آزمون فریدمن نشان می دهد فرض صفر مبنی بر یکسان بودن هر یک از مولفه ها رد نمی شود به عبارت دیگر هیچ کدام بر دیگری ارجحیت ندارد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button