Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,856
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,154
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

اثربخشی آموزش مهارت های مقابله ای بر اضطراب دختران دبیرستانی

صفحات

 صفحه شروع 133 | صفحه پایان 145

چکیده

 هدف پژوهش حاضر بررسی تاثیر آموزش برنامه مهارت های مقابله ای بر اضطراب دانش آموزان دختر دبیرستانی بود. بدین منظور 60 نفر از دانش آموزان از بین دختران سال اول دبیرستان های کرج به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و پس از کنترل متغیرهای هوش و وضعیت اقتصادی, 20 نفر حذف و بقیه در دو گروه 20 نفره, آزمایش و کنترل جای گرفتند, و در اولین جلسه در هر دو گروه پرسشنامه اضطراب بک (BAI) به عنوان پیش آزمون اجرا گردید, سپس برنامه آموزش مهارت های مقابله ای (لوینسون و گوت لیب, 1995), طی 14 جلسه به گروه آزمایشی آموزش داده شد. پس از پایان آموز ش ها, پرسشنامه اضطراب بک (BAI) مجددا به عنوان پس آزمون برای هر دو گروه اجرا گردید. داده ها با استفاده از آزمون آماری کوواریانس و آزمون تی نمونه های جفت شده, مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. نتایج نشان می دهد که آموزش مهارت های مقابله ای در کاهش عامل کلی اضطراب و دو خرده مقیاس آن: اضطراب جسمی و ذهنی در دانش آموزان گروه آزمایشی به طور معناداری موثر است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    کاکاوند، علیرضا، و پارسامنش، فریبا. (1389). اثربخشی آموزش مهارت های مقابله ای بر اضطراب دختران دبیرستانی. علوم رفتاری، 2(5)، 133-145. SID. https://sid.ir/paper/190565/fa

    Vancouver: کپی

    کاکاوند علیرضا، پارسامنش فریبا. اثربخشی آموزش مهارت های مقابله ای بر اضطراب دختران دبیرستانی. علوم رفتاری[Internet]. 1389؛2(5):133-145. Available from: https://sid.ir/paper/190565/fa

    IEEE: کپی

    علیرضا کاکاوند، و فریبا پارسامنش، “اثربخشی آموزش مهارت های مقابله ای بر اضطراب دختران دبیرستانی،” علوم رفتاری، vol. 2، no. 5، pp. 133–145، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190565/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا