مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,402
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

703
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

2

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

بررسی رضایت مندی بیماران از کیفیت خدمات ارایه شده در بخش اورژانس بیمارستان های شهرستان های آبادان و خرمشهر در سال 1388

صفحات

 صفحه شروع 204 | صفحه پایان 211

چکیده

 پیش زمینه و هدف: رضایت مندی بیماران مفهومی است که امروزه در مراقبت های پزشکی اهمیت ویژه ای پیدا کرده است و در امر مراقبت از بیمار به عنوان یک هدف ارزشمند مدنظر می باشد. به گونه ای که برخی از صاحب نظران معتقدند که بهبود فرآیندهای کاری و ارتقاء کیفیت بیمارستان بدون توجه به نظرات و نیازها و انتظارات و جلب رضایت بیماران امکان پذیر نمی باشد. لذا این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایتمندی از خدمات ارایه شده در بخش اورژانس بیمارستان های شهر آبادان و خرمشهر انجام گرفته است.مواد و روش کار: که مطالعه ای توصیفی است که با استفاده از پرسش نامه ای دو بخشی و پژوهشگر ساخته بیماران مراجعه کننده (1152 نفر) به بخش اورژانس بیمارستاهای آبادان و خرمشهر مورد بررسی قرار گرفت. داده ها با استفاده از SPSS.13 تجزیه و تحلیل شدند.یافته ها: نتایج مطالعه نشان می دهد 50.05 درصد نمونه های مورد پژوهش مرد, 68.2 درصد مجرد, 74.4 درصد دارای بیمه و 63.5 درصد دارای سابقه بستری در بیمارستان بوده اند. از میان متغیرهای دموگرافیک و زمینه ای, بین میزان رضایتمندی و سن (P<0.001), سابقه بستری (P<0.001), علت مراجعه به بیمارستان (P<0.001) و ساختار بیمارستان از نظر آماری رابطه معنی دار مشاهده شد.بحث و نتیجه گیری: میزان رضایتمندی بیماران از خدمات اریه شده در بخش اورژانس بیمارستان ها در کل درحد مطلوب بوده است و عمده نارضایتی از بخش ساختار بیمارستان گزارش شده است.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    طاهری، نوراله، فریدونی مقدم، مالک، چراغیان، بهمن، و خزنی، صبریه. (1389). بررسی رضایت مندی بیماران از کیفیت خدمات ارایه شده در بخش اورژانس بیمارستان های شهرستان های آبادان و خرمشهر در سال 1388. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 8(4)، 204-211. SID. https://sid.ir/paper/190944/fa

    Vancouver: کپی

    طاهری نوراله، فریدونی مقدم مالک، چراغیان بهمن، خزنی صبریه. بررسی رضایت مندی بیماران از کیفیت خدمات ارایه شده در بخش اورژانس بیمارستان های شهرستان های آبادان و خرمشهر در سال 1388. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1389؛8(4):204-211. Available from: https://sid.ir/paper/190944/fa

    IEEE: کپی

    نوراله طاهری، مالک فریدونی مقدم، بهمن چراغیان، و صبریه خزنی، “بررسی رضایت مندی بیماران از کیفیت خدمات ارایه شده در بخش اورژانس بیمارستان های شهرستان های آبادان و خرمشهر در سال 1388،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 8، no. 4، pp. 204–211، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190944/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button