مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

646
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

532
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارزیابی درونی گروه های پرستاری دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی

صفحات

 صفحه شروع 21 | صفحه پایان 29

چکیده

 پیش زمینه و هدف: با توجه به نقش دانشگاه ها در تربیت نسل, بررسی دستیابی به اهداف و کیفیت آموزش لازم و ضروری است و ارزشیابی درونی ازجمله پذیرفته شده ترین روش ها برای این منظور است. هدف پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای ارزیابی درونی گروه های پرستاری دانشگاه های آزاد اسلامی استان بود.مواد و روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی کاربردی است, که جامعه آماری آن شامل دانشجویان, دانش آموختگان و اعضای هیات علمی رشته های پرستاری دانشگاه های آزاد اسلامی سطح استان آذربایجان غربی در سال 1393 می باشد. حجم نمونه در گروه دانشجویان 70 نفر از هر دانشگاه, در گروه فارغ التحصیلان 40 نفر از هر دانشگاه و در گروه اعضای هیات علمی سرشماری بوده است. برای جمع آوری اطلاعات از پرسشنامه های روا و پایای مخصوص مدیران گروه, اعضای هیات علمی, دانشجویان و دانش آموختگان و تعدادی چک لیست استفاده شد. پایای پرسشنامه ها به روش آلفا کرونباخ و روایی آن با نظر اعضا هیات علمی تامین شد. تجزیه و تحلیل داده ها به کمک نرم افزار SPSS.21 با استفاده از آماره های توصیفی و استنباطی انجام گردید.یافته ها: تجزیه و تحلیل داده ها نشان داد از بین عوامل موردبررسی کم ترین میزان رضایت در بین عوامل دروندادی نظیر تجهیزات و بیشترین میزان رضایت در بین عوامل برون دادی مانند کیفیت عناصر موثر بر برنامه های آموزشی وجود دارد.نتیجه گیری: نتایج این پژوهش نشان می دهد که واحدهای مورد ارزیابی در سطح «نسبتا مطلوب» یا «مطلوب» قرار دارند. اما واقعیت با توجه به نتایج ارزیابی های بیرونی هم در جنبه قیاس بین واحدها و هم در نمره ارزیابی هر واحد ممکن است قدری متفاوت باشد. ازاین روی به نظر می رسد نتایج ارزیابی های درونی بدون ارزیابی بیرونی ممکن است اغواکننده باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    سلیمی، صالح، و باقرزاده، نازیلا. (1395). ارزیابی درونی گروه های پرستاری دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 14(1 (پی در پی 78))، 21-29. SID. https://sid.ir/paper/190956/fa

    Vancouver: کپی

    سلیمی صالح، باقرزاده نازیلا. ارزیابی درونی گروه های پرستاری دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1395؛14(1 (پی در پی 78)):21-29. Available from: https://sid.ir/paper/190956/fa

    IEEE: کپی

    صالح سلیمی، و نازیلا باقرزاده، “ارزیابی درونی گروه های پرستاری دانشگاه های آزاد اسلامی استان آذربایجان غربی،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 14، no. 1 (پی در پی 78)، pp. 21–29، 1395، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/190956/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button