مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,106
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,490
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

درک از محیط های آموزش بالینی: شکاف محیط مورد انتظار با محیط واقعی

صفحات

 صفحه شروع 103 | صفحه پایان 111

چکیده

 پیش زمینه و هدف: یکی از مهم ترین عوامل شناخته شده در زمینه موفقیت برنامه های آموزشی پرستاری محیط های یادگیری است. محیط آموزش بالینی دارای نقش مهمی در یادگیری دانشجویان پرستاری می باشد. هرگونه اختلاف بین محیط بالینی واقعی و مورد انتظار دانشجویان پرستاری می تواند منجر به کاهش علاقه دانشجویان پرستاری به محیط های بالینی و افت عملکرد بالینی آنان گردد. هدف این پژوهش مقایسه ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزشی بالینی واقعی و مورد انتظار در بخش های داخلی - جراحی می باشد.مواد و روش کار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی - طولی می باشد. در این مطالعه 75 دانشجوی کارشناسی پرستاری دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه شرکت نمودند. در ابتدای ترم تحصیلی ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی مورد انتظار در ترم جاری تعیین شد و در انتهای سال تحصیلی نیز ادراک دانشجویان پرستاری از محیط آموزش بالینی واقعی در ترم جاری تعیین گردید. برای جمع آوری داده ها از «سیاهه محیط آموزشی بالینی» استفاده شد که حاوی 49 سوال در 6 حیطه می باشد. تجزیه و تحلیل یافته ها با استفاده از نرم افزار SPSS15 و آمار توصیفی و استنباطی انجام گرفت.یافته ها: یافته ها نشان داد میانگین نمره ادراک دانشجویان پرستاری از محیط بالینی مورد انتظار 14.05±154.89 و میانگین نمره ادراک دانشجویان پرستاری از محیط بالینی واقعی 12.78±108.41 بوده است. آزمون تی با نمونه های وابسته نشان داد که تفاوت معنی دار آماری بین ادراک از محیط بالینی واقعی و مورد انتظار وجود دارد.بحث و نتیجه گیری: شکاف موجود بین ادراک دانشجویان پرستاری از محیط بالینی واقعی و مورد انتظار می تواند تاثیرات منفی زیادی بر یادگیری بالینی آنان داشته باشد. این امر نشان دهنده توجه بیشتر مدیران آموزش پرستاری به محیط بالینی دانشجویان پرستاری می باشد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    محمدپور، یوسف، حبیب زاده، حسین، خلیل زاده، حمیده، پاک پور، وحید، جعفری زاده، حسین، رفیعی، حسین، و اشرف رضایی، نیره. (1390). درک از محیط های آموزش بالینی: شکاف محیط مورد انتظار با محیط واقعی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، 9(2 (پی در پی 31))، 103-111. SID. https://sid.ir/paper/191082/fa

    Vancouver: کپی

    محمدپور یوسف، حبیب زاده حسین، خلیل زاده حمیده، پاک پور وحید، جعفری زاده حسین، رفیعی حسین، اشرف رضایی نیره. درک از محیط های آموزش بالینی: شکاف محیط مورد انتظار با محیط واقعی. مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه[Internet]. 1390؛9(2 (پی در پی 31)):103-111. Available from: https://sid.ir/paper/191082/fa

    IEEE: کپی

    یوسف محمدپور، حسین حبیب زاده، حمیده خلیل زاده، وحید پاک پور، حسین جعفری زاده، حسین رفیعی، و نیره اشرف رضایی، “درک از محیط های آموزش بالینی: شکاف محیط مورد انتظار با محیط واقعی،” مجله دانشکده پرستاری و مامایی ارومیه، vol. 9، no. 2 (پی در پی 31)، pp. 103–111، 1390، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/191082/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button